Etkinliğin Amacı
Ülkemiz üniversitelerinde eğitim gören öğrenci sayısı yeni açılan üniversiteler ve bölümler ile sürekli artmaktadır. Bu öğrenciler, hem özgün fikirlerinin hayata geçirme fırsatlarıyla tanışmaları hem de proje temelli eğitimin kazanımlarından yararlanabilmeleri için rehberlik ve danışmanlığa ihtiyaç duyarlar. Eğitim dönemleri içerisinde proje temelli destek almaları sonucu proje kültürü kazanmaları ile planlı düşünme, fikirlerini detaylandırabilme, araştırma, strateji geliştirme, proje ile ilgili riskleri öngörme ve fikrini kabul ettirebilme becerilerini erken zamanda kazanmaları sağlanabilir. Bu nedenle gerçekleştirilecek bu proje eğitimi ile üniversitelerimizin fen ve mühendislik bölümlerinde eğitim gören öğrencilerin, 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği Programı, üniversitelerin BAP birimlerince desteklenen programları ve Teknofest kapsamında gerçekleştirilen Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmalarına, bilimsel araştırma proje önerisi hazırlama ve yürütme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Bu amaç doğrultusunda, etkinliğin sonunda katılımcıların
Etkinliğin Kapsamı
Eğitimler teorik ve pratik olmak üzere iki kısımda gerçekleştirilecektir. İlk kısımda katılımcılara, bir araştırma konusunun nasıl belirleneceği, araştırma ile ilgili bilgi toplama yolları, araştırmanın planlanması (proje amacı, özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, bütçe) konularıyla ilgili temel bilgiler verildikten sonra TÜBİTAK, kalkınma ajansları, kamu kurumları, üniversiteler gibi ulusal fonlardan sağlanan araştırma projeleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Teorik eğitimlerin ardından, ikinci kısımda her birinden ayrı bir eğitmenin sorumlu olacağı 5 farklı gruba farklı anahtar kelimeler verilerek bir konu belirlemeleri ve üç grubun TÜBİTAK 2209-A formatında, diğer iki grubun ise TÜBİTAK 2209-B formatında birer proje yazımı gerçekleştirmeleri sağlanacaktır. Eğitmenler grup çalışmaları sırasında, proje konusunun belirlenmesi, proje kapsamı, özgün değeri, literatür taraması ve yazımı aşamalarında gruplara rehberlik edeceklerdir. Eğitmenlerin yönlendirmeleriyle proje fikirleri ve yazımı olgunlaşacaktır. Eğitim 3. günü her grup yazmış oldukları projelerin sunumunu gerçekleştirip projelerini savunacak ve diğer gruplar oluşturulan tartışma ortamında projeleri değerlendirerek TÜBİTAK panel sistemine benzer şekilde puanlanma yapacaklardır. Gruplarca hazırlanan 2209-A ve 2209-B proje formlarının 3. günün sonunda sunulması ve puanlanması sayesinde gruplardaki öğrenciler kendi hazırladığı proje formatına ilave olarak projelerin değerlendirilmesi esnasında hazırlamadığı bir proje formatını da öğrenmiş olacaklardır. Etkinlik içerisinde grup dinamikleri ile katılımcıların eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak faaliyetler gerçekleştirilecektir. Etkinliğe ülkemiz üniversitelerindeki fen ve mühendislik alanlarında aktif öğrenim gören 25 lisans öğrencisinden oluşacak şekilde planlanmıştır. Her grup TÜBİTAK projelerinde disiplinler arası çalışma kriterine uygun olarak, farklı fen ve mühendislik dallarından gelen 5 öğrenciden oluşacak ve her gruba çalışmalarda aktif görev alacak, grup alanına uygun bir eğitmen danışmanlık yapacaktır.
04-06 EKİM 2024
Etkinliğe kabul başvurusu, fen ve mühendislik bilimlerindeki farklı alanlardan gelecek katılımcıların disiplinler arası çalışmaya uygun dağılımı dikkate alınarak yapılacaktır.
Eğitmenler
Yardımcı Personel