proje bilgileri

Etkinliğin Amaç ve Kapsamı

Etkinliğin Amacı

Ülkemiz üniversitelerinde eğitim gören öğrenci sayısı yeni açılan üniversiteler ve bölümler ile sürekli artmaktadır. Bu öğrenciler, hem özgün fikirlerinin hayata geçirme fırsatlarıyla tanışmaları hem de proje temelli eğitimin kazanımlarından yararlanabilmeleri için rehberlik ve danışmanlığa ihtiyaç duyarlar. Eğitim dönemleri içerisinde proje temelli destek almaları sonucu proje kültürü kazanmaları ile planlı düşünme, fikirlerini detaylandırabilme, araştırma, strateji geliştirme, proje ile ilgili riskleri öngörme ve fikrini kabul ettirebilme becerilerini erken zamanda kazanmaları sağlanabilir. Bu nedenle gerçekleştirilecek bu proje eğitimi ile üniversitelerimizin fen ve mühendislik bölümlerinde eğitim gören öğrencilerin, 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği Programı, üniversitelerin BAP birimlerince desteklenen programları ve Teknofest kapsamında gerçekleştirilen Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmalarına,  bilimsel araştırma proje önerisi hazırlama ve yürütme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Bu amaç doğrultusunda, etkinliğin sonunda katılımcıların

  •  proje türlerini ve proje fon kaynakları bilmeleri
  • proje hazırlama süreçlerinden proje amacı, özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, bütçe başlıklarını kavramaları
  • örnek uygulamalarla proje hazırlama ve başvuru aşamalarını öğrenmeleri
  • proje faaliyetlerinde yer almanın kişisel ve mesleki gelişimine katkısının farkına varmaları
  • örnek uygulamalarla bir proje öneri dosyası hazırlayabilme kazanımlarını elde etmeleri, hedeflenmektedir.

Etkinliğin Kapsamı

Eğitimler teorik ve pratik olmak üzere iki kısımda gerçekleştirilecektir. İlk kısımda katılımcılara, bir araştırma konusunun nasıl belirleneceği, araştırma ile ilgili bilgi toplama yolları, araştırmanın planlanması (proje amacı, özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, bütçe) konularıyla ilgili temel bilgiler verildikten sonra TÜBİTAK, kalkınma ajansları, kamu kurumları, üniversiteler gibi ulusal fonlardan sağlanan araştırma projeleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Teorik eğitimlerin ardından, ikinci kısımda her birinden ayrı bir eğitmenin sorumlu olacağı 4 farklı gruba farklı anahtar kelimeler verilerek bir konu belirlemeleri ve üç grubun TÜBİTAK 2209-A formatında, diğer iki grubun ise TÜBİTAK 2209-B formatında birer proje yazımı gerçekleştirmeleri sağlanacaktır. Eğitmenler grup çalışmaları sırasında, proje konusunun belirlenmesi, proje kapsamı, özgün değeri, literatür taraması ve yazımı aşamalarında gruplara rehberlik edeceklerdir. Eğitmenlerin yönlendirmeleriyle proje fikirleri ve yazımı olgunlaşacaktır. Eğitim 3. günü her grup yazmış oldukları projelerin sunumunu gerçekleştirip projelerini savunacak ve diğer gruplar oluşturulan tartışma ortamında projeleri değerlendirerek TÜBİTAK panel sistemine benzer şekilde puanlanma yapacaklardır. Gruplarca hazırlanan 2209-A ve 2209-B proje formlarının 3. günün sonunda sunulması ve puanlanması sayesinde gruplardaki öğrenciler kendi hazırladığı proje formatına ilave olarak projelerin değerlendirilmesi esnasında hazırlamadığı bir proje formatını da öğrenmiş olacaklardır. Etkinlik içerisinde grup dinamikleri ile katılımcıların eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak faaliyetler gerçekleştirilecektir. Etkinliğe ülkemiz üniversitelerindeki fen ve mühendislik alanlarında aktif öğrenim gören 25 lisans öğrencisinden oluşacak şekilde planlanmıştır. Her grup TÜBİTAK projelerinde disiplinler arası çalışma kriterine uygun olarak, farklı fen ve mühendislik dallarından gelen 5 öğrenciden oluşacak ve her gruba çalışmalarda aktif görev alacak, grup alanına uygun bir eğitmen danışmanlık yapacaktır.

Etkinlik Tarihleri

14-16 EYLÜL 2024

Başvuru Kriterleri

  • Katılımcıların TÜBİTAK ARBİS veri tabanına kayıtlı olması,
  • Katılımcıların fen, mühendislik, sağlık ve sosyal alanlarından birinde 3., veya 4. sınıflarında lisans eğitimi gören öğrenciler olması,
  • Lisans genel not ortalaması 2,00'nin üzerinde olması (diğer şartların sağlanması durumunda genel not ortalaması en yüksek olanlara öncelik tanınacaktır),
  • Katılımcıların daha önce düzenlenen 2237-A etkinliklerine en fazla 4 kere katılmış olması, daha önce 2237-A etkinliğine katılmayan katılımcılara öncelik tanınacaktır,
  • Katılımcıların OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olması,
  • Katılımcıların etkinliğe bir proje fikri ile katılıyor olması,
  • Başvuru oranlarına göre kadın erkek dağılımlarının orantılı olması gözetilecektir,
  • Deprem bölgesinden (11 il) başvuru yapan katılımcılara en az 2 kişilik kontenjan ayrılacaktır,

Etkinliğe kabul başvurusu, fen ve mühendislik bilimlerindeki farklı alanlardan gelecek katılımcıların disiplinler arası çalışmaya uygun dağılımı dikkate alınarak yapılacaktır. 

Düzenleme Kurulu

  1. Prof. Dr. U. Kemal ÖZTÜRK (KTÜ Fizik Bölümü)
  2. Prof. Dr. Asim KADIOĞLU   (KTÜ Biyoloji Bölümü)
  3. Doç. Dr. Önder AYDEMİR    (KTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği)
  4. Dr. Öğr. Üyesi Erkan Caner ÖZKAT (RTEÜ Makina Mühendisliği)
  5. Prof. Dr. Bülent GÜVEN       (TRÜ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi )

Proje Eğitmenleri

Eğitmenler

  1. Prof. Dr. U. Kemal ÖZTÜRK (KTÜ Fizik Bölümü)
  2. Prof. Dr. Asim KADIOĞLU   (KTÜ Biyoloji Bölümü)
  3. Doç. Dr. Önder AYDEMİR    (KTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği)
  4. Prof. Dr. Bülent GÜVEN       (TRÜ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi )
  5. Dr. Öğr. Üyesi Erkan Caner ÖZKAT (RTEÜ Makina Mühendisliği)

Yardımcı Personel

  1. Dr. Kübra KARAOĞLU UZUN       (KTÜ Fen Fak. )
  2. Arş. Gör. İrem Esin GÜMRÜKÇÜOĞLU (KTÜ Fen Fak.)