proje bilgileri

Etkinliğin Amaç ve Kapsamı

Etkinliğin Amacı

Ülkemiz üniversitelerinde eğitim gören öğrenci sayısı yeni açılan üniversiteler ve bölümler ile sürekli artmaktadır. Bu öğrenciler, hem özgün fikirlerinin hayata geçirme fırsatlarıyla tanışmaları hem de proje temelli eğitimin kazanımlarından yararlanabilmeleri için rehberlik ve danışmanlığa ihtiyaç duyarlar. Eğitim dönemleri içerisinde proje temelli destek almaları sonucu proje kültürü kazanmaları ile planlı düşünme, fikirlerini detaylandırabilme, araştırma, strateji geliştirme, proje ile ilgili riskleri öngörme ve fikrini kabul ettirebilme becerilerini erken zamanda kazanmaları sağlanabilir.

  Günümüzde bilimsel araştırma ve mühendislik projelerinde teorik analizlerin ve deneysel çalışmaların yanı sıra sayısal yöntemler de büyük bir yer tutmaktadır. Karmaşık sistemlerin modellenmesi, simülasyonlar ve optimizasyon çalışmaları, projelerin verimliliğini artırmakta ve gerçek dünya problemlerine daha hızlı ve düşük maliyetli çözümler sunmaktadır. Bu bağlamda, katılımcıların proje geliştirme süreçlerinde numerik modelleme tekniklerinden nasıl faydalanabileceklerini öğrenmeleri, onları daha rekabetçi ve donanımlı hale getirecektir.

  Bu nedenlerle bu etkinlik kapsamında, lisans öğrencileri için 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve özel ya da kamu kurumlarında çalışan lisans mezunlarının başvurabileceği 1002 kodlu TÜBİTAK veya üniversitelerin BAP birimlerince desteklenen bilimsel araştırma projelerinin nasıl hazırlanacağı ve yürütüleceği ele alınacaktır. Bunun yanı sıra, katılımcılar proje süreçlerinde numerik modelleme yöntemlerinden nasıl yararlanabileceklerini öğrenecek ve bu alandaki uygun çözücü seçimi, geometri oluşturma ve hesaplama bölgelerinin mesh edilmesi gibi temel kavramlarla tanışacaklardır. Bu amaç doğrultusunda, etkinliğin sonunda katılımcıların

  • Proje türlerini ve proje fon kaynakları bilmeleri
  • Proje hazırlama süreçlerinden proje amacı, özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, bütçe başlıklarını kavramaları
  • Farklı projelerin başvuru aşamalarını öğrenmeleri
  • Örnek uygulamalarla bir proje öneri dosyası hazırlayabilme
  • Numerik modellemenin temel prensiplerini, bilimsel araştırmalardaki rolünü ve proje süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini anlamaları,
  • Sayısal simülasyonlar ve modelleme teknikleri sayesinde proje çıktılarını nasıl daha güvenilir ve etkili hale getirebileceklerini kavramaları,
  • Proje faaliyetlerinde yer almanın kişisel ve mesleki gelişimlerine katkısının farkına varmaları, kazanımlarını elde etmeleri
  • Disiplinler arası proje geliştirme deneyimi elde etmeleri hedeflenmektedir.
 

 

Etkinliğin Kapsamı

Eğitimin ilk kısımda katılımcılara, proje döngüsü, bilimsel kavramlar, proje amacı, özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, araştırma konusunun belirlenmesi, araştırma ile ilgili bilgi toplama yolları, araştırmanın planlanması ve proje bütçesinin nasıl belirleneceği ile ilgili temel bilgiler verildikten sonra TÜBİTAK, üniversiteler, kamu kurumları ve kalkınma ajansları gibi ulusal fonlardan sağlanan araştırma projeleri hakkında geniş bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Teorik eğitimlerin bir bölümü, proje süreçlerinde numerik modellemenin rolüne ayrılacaktır. Katılımcılar, karmaşık bilimsel ve mühendislik problemlerinin çözümünde sayısal yöntemlerin nasıl kullanılabileceğini öğrenecek, modelleme süreçlerinin proje başvurularına nasıl entegre edilebileceğini göreceklerdir.

Teorik eğitimlerin ardından, ikinci kısımda her birinden ayrı bir eğitmenin sorumlu olacağı 5 farklı gruba farklı anahtar kelimeler verilerek bir konu belirlemeleri ve proje yazımı gerçekleştirmeleri sağlanacaktır. Eğitmenler grup çalışmaları sırasında, proje konusunun belirlenmesi, proje kapsamı, özgün değeri, yaygın etkisi, literatür taraması ve yazımı aşamalarında gruplara rehberlik edeceklerdir.

 Eğitimin 3. günü her grup yazmış oldukları projelerin sunumunu gerçekleştirip projelerini savunacak ve diğer gruplar oluşturulan tartışma ortamında projeleri değerlendirerek TÜBİTAK panel sistemine benzer şekilde puanlanma yapacaklardır. Etkinlik içerisinde grup dinamikleri ile katılımcıların eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak faaliyetler de gerçekleştirilecektir. Etkinlik, ülkemiz üniversitelerindeki fen ve mühendislik alanlarında aktif öğrenim gören 25 lisans öğrencisinden oluşacak şekilde planlanmıştır. Her grup TÜBİTAK projelerinde disiplinler arası çalışma kriterine uygun olarak, farklı fen ve mühendislik dallarından gelen 5 öğrenciden oluşacak ve her gruba çalışmalarda aktif görev alacak, grup alanına uygun bir eğitmen danışmanlık yapacaktır.

 

Etkinlik Tarihleri

20-22 HAZİRAN 2025

Başvuru Kriterleri

Katılımcıların belirlenmesi için aranan şartlar:

 

  • Katılımcıların TÜBİTAK ARBİS veri tabanına kayıtlı olması,
  • Katılımcıların fen ve mühendislik alanlarından birinde 3., veya 4. sınıflarında lisans eğitimi gören öğrenciler olması, lisans mezunu veya yüksek lisans öğrencisi olması.
  • Lisans genel not ortalaması 2,00’in üzerinde olması (diğer şartların sağlanması durumunda genel not ortalaması en yüksek olanlara öncelik tanınacaktır),
  • Katılımcıların daha önce düzenlenen 2237-A etkinliklerine en fazla 4 kere katılmış olması, daha önce 2237-A etkinliğine katılmayan katılımcılara öncelik tanınacaktır,
  • Katılımcıların OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olması,
  • Katılımcıların etkinliğe bir proje fikri ile katılıyor olması,
  • Başvuru oranlarına göre kadın erkek dağılımlarının orantılı olması gözetilecektir,
  • Deprem bölgesinden (11 il) başvuru yapan katılımcılara en az 2 kişilik kontenjan ayrılacaktır,

Etkinliğe kabul başvurusu, fen ve mühendislik bilimlerindeki farklı alanlardan gelecek katılımcıların disiplinler arası çalışmaya uygun dağılımı dikkate alınarak yapılacaktır.   

Düzenleme Kurulu

 

         Düzenleme Kurulu

  1. Prof. Dr. U. Kemal ÖZTÜRK
  2. Prof. Dr. Asim KADIOĞLU
  3. Prof. Dr. Nurettin YAYLI
  4. Dr. Öğr. Üyesi Ali Suat YILDIZ
  5. Dr. Öğr. Üyesi Erkan Caner ÖZKAT

Proje Eğitmenleri

Eğitmenler

 

 

  1. Prof. Dr. U. Kemal ÖZTÜRK
  2. Prof. Dr. Asim KADIOĞLU
  3. Prof. Dr. Nurettin YAYLI
  4. Dr. Öğr. Üyesi Ali Suat YILDIZ
  5. Dr. Öğr. Üyesi Erkan Caner ÖZKAT