E-İmza

Başvuru İşlemleri

  • Kendiniz, Kamu Sertifikasyon Merkezi web adresinden (https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/) giriş yapınız. Ekrana gelen bilgilendirme ekranını kapatınız. Online İşlemler sekmesini tıklayarak aşağıda gösterildiği gibi e-devlet kapısına giriş yapıyorsunuz.

  • Açılan butonlardan kişi ödemeli başvuruyu seçeceksiniz. Gelen ekrandan Kurum Seçimi (TC Yüksek Öğretim Kurulu(Akademik Personel)
  • TC. Sağlık Bakanlığı seçimi yapınız.( Sağlık personeli içindir.  Eğer Yüksek Öğretim Kurulu seçeneğinden işlem yapılamazsa)
  • Gelen ekrandaki Bireysel Başvuru Formu doldurulur
  • Eğer daha önce Tübitaktan e-imza almış  ve kart okuyucunuz mevcut ise bu seçeneği istemiyorum diyebilirsiniz.

3. Devam butonuna tıkladıktan sonra formu onaylamanız için seçenekler sunulur.

Başvurunuzu e-İmzalı/e-Onaylı veya Islak İmzalı tamamlamak için destek almak için aşağıda yer alan linklere tıklayarak talimat ve videolara ulaşabilirsiniz.

e-İmzalı/e-Onaylı Başvuru Talimatıe-İmzalı/e-Onaylı Başvuru Yardım VideosuIslak İmzalı Başvuru Talimatı ve Islak İmza ile Başvuru Yardım Videosu

I. Daha önce e-Onay ile işlem yapılmaya onay verildi ise aşağıda yer aldığı gibi e-Onay sayfası açılır. Bu sayfada Nitelikli Elektronik Sertifika Sahibi Taahhütnamesi tıklanıp okunmalı, sonrasında onay kutucuğu işaretlenip e-Onay butonuna tıklanarak işleme devam edilmelidir.

 

II. Daha önce e-Onay ile işlem yapılmaya onay verilmedi ise; Kişiye ait geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza) varsa e-İmza ile Onayla butonuna tıklayarak işlem tamamlanabilir. İşleminiz tamamlandığında başvuru formunuz eş zamanlı olarak sistemlerimize yansımaktadır.

III. Başvurunun ıslak imzalı tamamlanması için, lütfen Formu İndir butonuna tıklayarak açılan sayfadaki talimatları okuduktan sonra formu indirerek imzalayıp ekranda belirtilen teslimat adresine posta yoluyla gönderebileceğiniz gibi Bilgi İşlem Daire Başkanlığına teslim edebilirsiniz. Daire Başkanlığımızca haftanın belirlenen günü(pazartesi) toplu olarak kargoya verilmektedir.

  • Onaylama işleminden sonra sürecinizi yine Kamu SM Online İşlemler > NES > Bireysel İşlemler > Başvuru işlemleri > Başvurularım sayfasından takip edebilirsiniz.
İletişim 
Farabi BİM Destek birimi: Elektronik İmza
Telefon: 5317
E-Posta: Farabibim@ktu.edu.tr

 

 

 

 

 

 

Kurulum İşlemleri

Pin Oluşturma - Kilit Çözme

NES PIN Oluşturma/Değiştirme/Kilit Çözme

Uyarı: PIN Çözme ekranlarının sağlıklı çalışması için bilgisayarınızda Java'nın 1.8 ve üzeri bir sürümünün kurulu olması gerekmektedir.

Sayfaya erişim sorunu yaşıyorsanız Bilgi Sistemleri Ekibinizden aşağıdaki tanımlama/erişimleri yapması için yardım isteyiniz.

İnternet kullanıcısı iseniz;
Bilgi Sistemleri ekibinizden https://arasintegration2way.kamusm.gov.tr ( IP adresi: 193.140.71.81) adresine erişim vermesini talep ediniz.

KAMUNET kullanıcısı iseniz;
Bilgi Sistemleri ekibinizden https://arasintegration2way.kamusm.gov.tr adresimize erişim izni için kamunet[at]kamusm.gov.tr veya bilgi[at]kamusm.gov.tr mail adreslerimizden bizimle iletişime geçilmesini talep ediniz.

 

Videoyu izleyerek veya aşağıdaki adımları sırası ile takip ederek yardım alabilirsiniz

1. Adım

Kamu SM Online İşlemler linkine tıklayınız. Açılan sayfada “Giriş” butonuna tıklayınız.



 

2. Adım

Açılan sayfada “E-Devlet Kapısına Git” butonuna tıklayınız.


 

3. Adım

Açılan sayfada giriş yöntemlerinden birini (T.C. Kimlik Kartı ve İnternet Bankacılığı) seçerek devam edebilirsiniz.

Sayfa ilk açıldığında T.C. Kimlik Kartı yöntemi seçili gelir. T.C. Kimlik Kartınız ile giriş yapacaksanız bilgileri girip devam edebilirsiniz. T.C. Kimlik Kartı ile giriş için kartınızı okuyacak masaüstü kart okuyucusuna ihtiyaç vardır.

İnternet Bankacılığı ile giriş yapacaksanız ekranın üst kısmında İnternet Bankacılığı seçeneği seçip çalıştığınız banka üzerinden giriş yapıp banka sayfasına geçiş yaparak doğrulamalarınızı tamamlayabilirsiniz. Doğrulama yapıldıktan sonra bankanız sizi Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne yönlendirecektir.


 

4. Adım

Sayfaya giriş yapıldığında NES İşlemleri menüsüne tıklayınız.


 

5. Adım

Açılan Menüden Bireysel İşlemleri butonuna tıklayınız.


 

6. Adım

Açılan menüde PIN Oluşturma/Kilit Çözme butonu tıklayınız.


 

7. Adım

Ekranda belirtilen maddeleri takip ederek E-imza Uygulamasını indiriniz ve indirilen uygulamayı çift tıklayınız.


 

Uyarı: Bilgisayarda yüklü java sürümü güncel değilse java update uyarısı verebilir Later diyerek uyarı geçilebilir yada update işleminden sonra devam ediniz.


 

8. Adım

E-İmza uygulamasının açılması bekleyiniz.






 

Uygulama açıldıktan sonra Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırınız veya  ikonuna tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayıp İleri(  ) butonuna basınız.


 

Kilit Çözme Bilgilendirme alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip ediniz.

 

Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu(Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra PIN Kodunu Değiştir butonuna tıklayınız.

 

Açılan SMS Onay veya WEB Parola ekranında sizden istenen bilgileri girerek Onay butonuna tıklayınız.



 

PIN Kodunuz başarılı bir şekilde değiştirilmiştir.

PIN bilgisinin kullanılması ve saklanması ile ilgili uyarıların tamamı DİKKATLE okunmalıdır:

  1. PIN bilgisinin güvenli olarak muhafaza edilmesi kart sahibinin sorumluluğundadır.
  2. PIN'in 3 (üç) kere hatalı girilmesi durumunda www.kamusm.gov.tr adresindeki Online İşlemler sayfasından PIN Oluşturma/Kilit Çözme seçilerek yeni PIN oluşturulmalıdır.
  3. AKİS Kart İzleme Aracı üzerinden PUK Kodu ile asla işlem yapılmamalıdır. Yetkisiz veya hatalı olarak yapılan 3 (üç) PUK giriş denemesi ile kart kullanım dışı kalır ve bir daha kullanılamaz. Bu durumda kart ücret karşılığında yenilenir.
  4. Sertifika teslim alındıktan sonra dikkatlice kontrol edilmelidir. Siparişiniz sim kart ve kart okuyucu olmak üzere oluşturulduğu halde herhangi birinin gönderinizden çıkmaması durumunda 5 iş günü içerisinde bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine mail atarak durumu bilgilendirilmelidir. Siparişinizin içeriği zarf üzerinde, pencere alanında TCKN bilginizin yanından ulaşabilir veya kurum e-imza yetkilinizden içeriği hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bilgilendirme

  • "Askıdan İndir" sertifikanın, sertifika sahibi tarafından askıya alındığı durumlarda, sertifikayı tekrar kullanıma açmak için kullanılır.
  • "Sertifikamı İptal Et" ile listelenen sertifikalardan her biri, bir daha kullanılamayacak şekilde iptal edilebilir. İptal edilen sertifika(lar) ücret karşılığı yenilenir.
  • "Sertifika Listele" seçeneği ile sertifikalar listelenir. Listelenen sertifikaların seri numarasına tıklayarak, sertifikaya ait detaylar incelenebilir.
  • "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" seçeneği yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır. "Kilit Çözme" kilitlenen kartın kilidini çözmek ve yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır.

10 Kasım 2025