Anabilim Dalı, ileri düzeyde bilimsel çalışmalar yapmak, öğretim elemanları ve toplumun çeşitli kesimlerine araştırmacılar yetiştirmek amacıyla 1982 yılında kurulmuştur. Programdaki eğitim ve araştırmalar, iktisadi gelişme ve uluslararası iktisat, iktisat teorisi, iktisat politikası ve iktisat tarihi gibi temel alanlara ayrılmaktadır.
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere İKTİSAT alanında yüksek lisans diploması verilir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 7.Düzey
Tam Zamanlı I. Öğretim
- KTÜ Senatosu’nun 15.06.2021 tarih ve 320/12 sayılı Kararı (Lisansüstü Programlara Başvuru ve Giriş Koşulları Senato Esasları) - KTÜ - Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Programlara Başvuru Kılavuzu - Programa alan dışından kabul edilen öğrencilerin Bilimsel Hazırlık Programına katılması ve mezuniyet durumlarına göre belirlenen derslerden başarılı olmaları zorunludur.
Bölümün temel amacı, hem özel sektör hem de kamu sektöründeki çalışma alanları için nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu amaçla bölümdeki eğitim ve araştırmalar, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası iktisat, para teorisi ve politikası, iktisat politikası, iktisat teorisi, büyüme teorisi, maliye ve ekonometri gibi temel alanlara ayrılmaktadır. Bu bölümde öğrencilerin başarılı olabilmesi için, analitik düşünme yetisine sahip olmaları gerekir.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.Yönerge;* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
- Programın öğrenim süresi dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıla uzatılabilir. En geç dördüncü yarıyılın sonunda, toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, seminer dersinin ve "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği" dersinin (kredisiz) alınarak başarılması ve en geç altıncı yarıyılın sonunda ise tez çalışmasının gerçekleştirilerek tez savunma sınavında yeterli bulunulması gerekmektedir (Bkz. KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği).
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev ya da ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Dersin başarı notuna ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50'dir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl sonu başarı notu olarak en az "CC" harf notu almış olması gerekir.
Yüksek lisans programından mezun olmak için; - Toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla programın zorunlu dersleri dahil biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, "Seminer" dersinin ve "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği" dersinin (kredisiz) en geç dördüncü yarıyılın sonuna kadar, - Tez çalışmasının en geç altıncı yarıyılın sonuna kadar başarı ile tamamlanması gerekir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi - Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 8.Düzey
Adresi : Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 61080 Trabzon. Telefonu : +90 462 377 20 22 Belge Geçer : +90 462 325 32 10 E-Posta : sosbilens@ktu.edu.tr Web Adresi : http://www.katalog.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/generalinfo.aspx?pid=306&lang=1
Anabilim Dalında 12 profesör, 4 Doçent ve 5 Dr. Öğr. Üyesi görev yapmaktadır. Anabilim Dalı, tam donanımlı bilgisayar laboratuarları ve teknoloji sınıfları ile öğrencileri rekabetçi bir çalışma ortamına hazırlamaktadır.
Anabilim Dalı, ileri düzeyde bilimsel çalışmalar yapmak, öğretim elemanları ve toplumun çeşitli kesimlerine araştırmacılar yetiştirmek amacıyla 1982 yılında kurulmuştur. Programdaki eğitim ve araştırmalar, iktisadi gelişme ve uluslararası iktisat, iktisat teorisi, iktisat politikası ve iktisat tarihi gibi temel alanlara ayrılmaktadır.Bu programda öğrencilerin başarılı olabilmesi için, analitik düşünme yetisine sahip olmaları gerekir.
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere İKTİSAT alanında doktora diploması verilir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi - Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 8.Düzey
Tam Zamanlı I. Öğretim
- KTÜ Senatosu’nun 15.06.2021 tarih ve 320/12 sayılı Kararı (Lisansüstü Programlara Başvuru ve Giriş Koşulları Senato Esasları) - KTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Programlara Başvuru Kılavuzu - Programa alan dışından kabul edilen öğrencilerin Bilimsel Hazırlık Programına katılması ve mezuniyet durumlarına göre belirlenen derslerden başarılı olmaları zorunludur.
Bölümün temel amacı, hem özel sektör hem de kamu sektöründeki çalışma alanları için nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu amaçla bölümdeki eğitim ve araştırmalar, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası iktisat,para teorisi ve politikası, iktisat politikası, iktisat teorisi, büyüme teorisi, maliye ve ekonometri gibi temel alanlara ayrılmaktadır. Bu bölümde öğrencilerin başarılı olabilmesi için, analitik düşünme yetisine sahip olmaları gerekir.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.Yönerge;* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
Öğrenim süresi sekiz yarıyıl olup en fazla 12 yarıyıla uzatılabilir. En geç dördüncü yarıyılın sonunda öğretim planında yer alan zorunlu/seçmeli derslerden ve seminer dersinden başarılı olunması, en geç beşinci yarıyılın sonundan yeterlilik sınavına girilmesi ve en geç 12. yarıyılın sonunda ise tez çalışmasının gerçekleştirilerek tez savunma sınavına girilmesi gerekmektedir (Bkz. KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği).
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev ya da ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Dersin başarı notuna ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50'dir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl sonu başarı notu olarak en az "BB" harf notu almış olması gerekir.
Doktora programından mezun olmak için; - Toplam 24 krediden (240 AKTS) az olmamak koşuluyla programın zorunlu dersleri dahil ikisi İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin ve kredisiz olan "Seminer", “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği” ile “Bilimsel Araştırma ve Proje Hazırlama Eğitimi” derslerinin en geç dördüncü yarıyılın sonuna kadar, - Doktora yeterlilik sınavının yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en erken üçüncü yarıyılın sonunda, en geç beşinci yarıyılın sonuna kadar, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci ise en erken beşinci yarıyılın sonunda, en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar, - “Gelişim ve Öğrenme” ve “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersleri tez savunma sınavına kadar - Üst üste iki kez ya da aralıklı olarak üç kez başarısız olunmamak kaydıyla en az üç başarılı tez izleme komitesi raporu sunulmuş olan tez çalışmasının en geç 12. yarıyılın sonuna kadar başarı ile tamamlanması gerekir. - Kazanılacak dereceye yönelik gereklilikleri yerine gerine öğrencilerin mezun olabilmek için Sosyal Bilimleri Enstitüsü “Doktora Programı Öğrencilerinin Tezini Teslim Edebilme Koşulları”nda belirtilen yayın şartını karşılaması gerekmektedir
-
Adresi : Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 61080 Trabzon. Telefonu : +90 462 377 20 22 Belge Geçer : +90 462 325 32 10 E-Posta : sosbilens@ktu.edu.tr Web Adresi : http://www.katalog.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/generalinfo.aspx?pid=307&lang=1
Anabilim Dalında 12 profesör, 4 Doçent ve 5 Dr. Öğr. Üyesi görev yapmaktadır. Anabilim Dalı, tam donanımlı bilgisayar laboratuarları ve teknoloji sınıfları ile öğrencileri rekabetçi bir çalışma ortamına hazırlamaktadır.
İktisat Anabilim Dalı ileri düzeyde bilimsel çalışmalar yapmak, öğretim elemanları ve toplumun çeşitli kesimlerine araştırmacılar yetiştirmek amacıyla 1982 yılında kurulmuştur. İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı 2017 yılında İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Teorisi ve İktisat Politikası olmak üzere üç temel programa ayrılmıştır.
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere İKTİSADİ GELİŞME VE ULUSLARARASI İKTİSAT alanında yüksek lisans diploması verilir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 7.Düzey
Tam Zamanlı I. Öğretim
- KTÜ Senatosu’nun 15.06.2021 tarih ve 320/12 sayılı Kararı (Lisansüstü Programlara Başvuru ve Giriş Koşulları Senato Esasları) - KTÜ - Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Programlara Başvuru Kılavuzu - Programa alan dışından kabul edilen öğrencilerin Bilimsel Hazırlık Programına katılması ve mezuniyet durumlarına göre belirlenen derslerden başarılı olmaları zorunludur.
Programın temel amacı; hem özel sektör hem de kamu sektöründeki çalışma alanları için bilimsel düşünüp ekonomik sorunları analiz edebilen, ekonomik sorunlara çözüm önerileri getirebilen nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu amaçla program kapsamındaki eğitim ve araştırmalar uluslararası iktisat, büyüme, kalkınma, uluslararası finans ve krizler, dünya ekonomisi, bölgesel iktisat, entegrasyon ve açık ekonomi gibi temel alanlar çerçevesinde yürütülmekte; öğrenciye ileri iktisadi analiz yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir. Program kapsamında öğrencilerin başarılı olabilmesi için, analitik düşünme yetisine sahip olmaları ve ayrıca iktisadi gelişme ve uluslararası iktisat kapsamında akademik bir çalışma (tez, makale, vb.) hazırlayabilmeleri gerekmektedir.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Yönerge; * Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması, * İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması, * Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır. Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır. Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
Programın öğrenim süresi dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıla uzatılabilir. En geç dördüncü yarıyılın sonunda, toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, "Seminer" dersinin ve "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği" dersinin (kredisiz) alınarak başarılması ve en geç altıncı yarıyılın sonunda ise tez çalışmasının gerçekleştirilerek tez savunma sınavında yeterli bulunulması gerekmektedir (Bkz. KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği).
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev ya da ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Dersin başarı notuna ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50'dir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl sonu başarı notu olarak en az "CC" harf notu almış olması gerekir.
Yüksek lisans programından mezun olmak için; - Toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla programın zorunlu dersleri dahil biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, "Seminer" dersinin ve “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği” dersinin (kredisiz) en geç dördüncü yarıyılın sonuna kadar, - Tez çalışmasının en geç altıncı yarıyılın sonuna kadar başarı ile tamamlanması gerekir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi - Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 8.Düzey
Adresi : Telefonu : +90 462 377 20 22 Belge Geçer : +90 462 325 32 10 E-Posta : sosbilens@ktu.edu.tr Web Adresi : http://www.katalog.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/generalinfo.aspx?pid=3655&lang=1
Anabilim Dalında 12 profesör, 4 Doçent ve 5 Dr. Öğr. Üyesi görev yapmaktadır. Anabilim Dalı, tam donanımlı bilgisayar laboratuarları ve teknoloji sınıfları ile öğrencileri rekabetçi bir çalışma ortamına hazırlamaktadır.
İktisat Anabilim Dalı ileri düzeyde bilimsel çalışmalar yapmak, öğretim elemanları ve toplumun çeşitli kesimlerine araştırmacılar yetiştirmek amacıyla 1982 yılında kurulmuştur. İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı 2017 yılında İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Teorisi ve İktisat Politikası olmak üzere üç temel programa ayrılmıştır.
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere İKTİSAT POLİTİKASI alanında yüksek lisans diploması verilir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 7.Düzey
Tam Zamanlı I. Öğretim
- KTÜ Senatosu’nun 15.06.2021 tarih ve 320/12 sayılı Kararı (Lisansüstü Programlara Başvuru ve Giriş Koşulları Senato Esasları) - KTÜ - Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Programlara Başvuru Kılavuzu - Programa alan dışından kabul edilen öğrencilerin Bilimsel Hazırlık Programına katılması ve mezuniyet durumlarına göre belirlenen derslerden başarılı olmaları zorunludur.
Programın temel amacı; hem özel sektör hem de kamu sektöründeki çalışma alanları için bilimsel düşünüp ekonomik sorunları analiz edebilen, ekonomik sorunlara çözüm önerileri getirebilen nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu amaçla program kapsamındaki eğitim ve araştırmalar mikroekonomi, makroekonomi, para teorisi ve politikası ve Türkiye ekonomisi gibi temel alanlar çerçevesinde yürütülmekte; öğrenciye ileri iktisadi analiz yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir. Program kapsamında öğrencilerin başarılı olabilmesi için, analitik düşünme yetisine sahip olmaları ve iktisat politikası kapsamında akademik bir çalışma (tez, makale, vb.) hazırlayabilmeleri gerekmektedir.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Yönerge; * Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması, * İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması, * Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır. Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır. Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
Programın öğrenim süresi dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıla uzatılabilir. En geç dördüncü yarıyılın sonunda, toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, "Seminer" dersinin ve "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği" dersinin (kredisiz) alınarak başarılması ve en geç altıncı yarıyılın sonunda ise tez çalışmasının gerçekleştirilerek tez savunma sınavında yeterli bulunulması gerekmektedir (Bkz. KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği).
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev ya da ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Dersin başarı notuna ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50'dir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl sonu başarı notu olarak en az "CC" harf notu almış olması gerekir.
Yüksek lisans programından mezun olmak için; - Toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla programın zorunlu dersleri dahil biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, seminer dersinin ve “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği” dersinin (kredisiz) en geç dördüncü yarıyılın sonuna kadar, - Tez çalışmasının en geç altıncı yarıyılın sonuna kadar başarı ile tamamlanması gerekir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi - Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 8.Düzey
Adresi : Telefonu : +90 462 377 20 22 Belge Geçer : +90 462 325 32 10 E-Posta : sosbilens@ktu.edu.tr Web Adresi : http://www.katalog.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/generalinfo.aspx?pid=3660&lang=1
Anabilim Dalında 12 profesör, 4 Doçent ve 5 Dr. Öğr. Üyesi görev yapmaktadır. Anabilim Dalı, tam donanımlı bilgisayar laboratuarları ve teknoloji sınıfları ile öğrencileri rekabetçi bir çalışma ortamına hazırlamaktadır.
İktisat Anabilim Dalı ileri düzeyde bilimsel çalışmalar yapmak, öğretim elemanları ve toplumun çeşitli kesimlerine araştırmacılar yetiştirmek amacıyla 1982 yılında kurulmuştur. İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı 2017 yılında İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Teorisi ve İktisat Politikası olmak üzere üç temel programa ayrılmıştır.
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere İKTİSAT TEORİSİ alanında yüksek lisans diploması verilir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 7.Düzey
Tam Zamanlı I. Öğretim
- KTÜ Senatosu’nun 15.06.2021 tarih ve 320/12 sayılı Kararı (Lisansüstü Programlara Başvuru ve Giriş Koşulları Senato Esasları) - KTÜ - Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Programlara Başvuru Kılavuzu - Programa alan dışından kabul edilen öğrencilerin Bilimsel Hazırlık Programına katılması ve mezuniyet durumlarına göre belirlenen derslerden başarılı olmaları zorunludur.
Programın temel amacı; hem özel sektör hem de kamu sektöründeki çalışma alanları için bilimsel düşünüp ekonomik sorunları analiz edebilen, ekonomik sorunlara çözüm önerileri getirebilen nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu amaçla program kapsamındaki eğitim ve araştırmalar mikroekonomi, makroekonomi, para teorisi ve politikası, araştırma yöntemleri, iktisatta yöntem ve ekonometri gibi temel alanlar çerçevesinde yürütülmekte; öğrenciye ileri iktisadi analiz yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir. Program kapsamında öğrencilerin başarılı olabilmesi için, analitik düşünme yetisine sahip olmaları ve iktisat teorisi kapsamında akademik bir çalışma (tez, makale, vb.) hazırlayabilmeleri gerekmektedir.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Yönerge; * Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması, * İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması, * Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır. Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır. Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
Programın öğrenim süresi dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıla uzatılabilir. En geç dördüncü yarıyılın sonunda, toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, "Seminer" dersinin ve "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği" dersinin (kredisiz) alınarak başarılması ve en geç altıncı yarıyılın sonunda ise tez çalışmasının gerçekleştirilerek tez savunma sınavında yeterli bulunulması gerekmektedir (Bkz. KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği).
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev ya da ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Dersin başarı notuna ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50'dir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl sonu başarı notu olarak en az "CC" harf notu almış olması gerekir.
Yüksek lisans programından mezun olmak için; - Toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla programın zorunlu dersleri dahil biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, seminer dersinin ve “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği” dersinin (kredisiz) en geç dördüncü yarıyılın sonuna kadar, - Tez çalışmasının en geç altıncı yarıyılın sonuna kadar başarı ile tamamlanması gerekir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi - Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 8.Düzey
Adresi : Telefonu : +90 462 377 20 22 Belge Geçer : +90 462 325 32 10 E-Posta : sosbilens@ktu.edu.tr Web Adresi : http://www.katalog.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/generalinfo.aspx?pid=3661&lang=1
Anabilim Dalında 12 profesör, 4 Doçent ve 5 Dr. Öğr. Üyesi görev yapmaktadır. Anabilim Dalı, tam donanımlı bilgisayar laboratuarları ve teknoloji sınıfları ile öğrencileri rekabetçi bir çalışma ortamına hazırlamaktadır.