Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans programı birey, grup ve topluma dair ileri düzey bilimsel araştırma ve faaliyetler yapmak, ilgili toplumsal sorunlara çözüm önerileri geliştirmek ve bu faaliyetleri gerçekleştirmede yer alacak araştırmacılar yetiştirmek için öğretim faaliyeti yapmak amacıyla 2016 yılında kurulmuştur. Programın kuruluşu YÖK tarafından onaylanması sonrasında 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı itibarıyla ve 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu gereğince Yüksek Lisans eğitimine başlanmıştır. Program; bir toplumu oluşturan temel kurumları (aile, ekonomi, din, siyaset gibi) ve tarihsel ve güncel toplumsal meseleleri ele aldığı gibi disiplinin gerektirdiği temel kavram ve kuramların kavratılmasına yönelik bir öğretim faaliyeti yapmaktadır.
Anabilim Dalı ders havuzu ve Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde bulunan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere Sosyoloji alanında yüksek lisans diploması verilir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 7.Düzey
Tam Zamanlı I. Öğretim
- KTÜ Senatosu’nun 15.06.2021 tarih ve 320/12 sayılı Kararı (Lisansüstü Programlara Başvuru ve Giriş Koşulları Senato Esasları) - KTÜ - Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Programlara Başvuru Kılavuzu - Programa alan dışından kabul edilen öğrencilerin Bilimsel Hazırlık Programına katılması ve mezuniyet durumlarına göre belirlenen derslerden başarılı olmaları zorunludur.
Bölümün temel amacı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün ihtiyaç duyduğu göç alanında uzman nitelikli personelin yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda sosyoloji disiplininin gerektirdiği yaklaşım ve donanımla bireylerin yetiştirilmesine yönelik program tasarlanmıştır. Yüksek lisans programı, öğrencinin sosyolojik düşünme becerisi kazanmasına, bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasına yardımcı olur. Bu bağlamda program; bir toplumu oluşturan temel kurumları (aile, ekonomi, din, siyaset gibi) ve tarihsel ve güncel toplumsal meseleleri ele aldığı gibi disiplinin gerektirdiği temel kavram ve kuramların kavratılmasına yönelik bir öğretim faaliyeti yapmaktadır. Programın lisans üstü düzeyde yaptığı öğretim faaliyet bilimsel, argümantatif ve analitik düşünme becerileri kazandırmayı amaçlamakta ve bu donanım doğrultusunda sosyal problemlere çözüm önerileri getirecek bireylerin yetişmesine yönelik faaliyetler yapmaktadır. Bir sosyolog adayının taşıması gereken perspektif, yöntem ve bilgi donanımları ile birlikte saha deneyimlerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Yönerge; (a) Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması, (b) İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,(c) Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır. Önceki öğrenmelerin tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
Programın öğrenim süresi dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıla uzatılabilir. En geç dördüncü yarıyılın sonunda, toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, seminer dersinin ve Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği dersinin (kredisiz) alınarak başarılması ve en geç altıncı yarıyılın sonunda ise tez çalışmasının gerçekleştirilerek tez savunma sınavında yeterli bulunulması gerekmektedir (Bkz. KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği).
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev ya da ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Dersin başarı notuna ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50'dir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl sonu başarı notu olarak en az "CC" harf notu almış olması gerekir.
Yüksek lisans programından mezun olmak için; - Toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla programın zorunlu dersleri dahil biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, seminer dersinin ve “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği” dersinin (kredisiz) en geç dördüncü yarıyılın sonuna kadar, - Tez çalışmasının en geç altıncı yarıyılın sonuna kadar başarı ile tamamlanması gerekir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi - Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 8.Düzey
Adresi : Telefonu : 90 462 377 3425 Belge Geçer : 0 (462) 3255572 E-Posta : sosbilens@ktu.edu.tr Web Adresi : http://www.ktu.edu.tr/sosyoloji
Anabilim Dalında 2 profesör, 3 Doçent ve 3 Dr. Öğr. Üyesi ve 1 Dr. Öğr. Görevlisi görev yapmaktadır. Programın, Enstitü bünyesinde bulunan ortak derslerin sunduğu imkanları da öğrencileriyle paylaşmakla akademisyen sayısını arttıran bir faktörü de benimsemektedir. Sosyoloji Anabilim Dalı, Edebiyat Fakültesi bünyesinde bulunun diğer imkanların yanı sıra tam donanımlı bilgisayar laboratuarları ve teknoloji sınıfları, çalışma salonu ve e-kaynak imkanları ile öğrencilere donanımlı bir öğrenim ve çalışma ortamı sunmaktadır.
Sosyoloji Doktora programı birey, grup ve topluma dair ileri düzey bilimsel araştırma ve faaliyetler yapmak, ilgili toplumsal sorunlara çözüm önerileri geliştirmek ve bu faaliyetleri gerçekleştirmede yer alacak araştırmacılar yetiştirmek için öğretim faaliyeti yapmak amacıyla 2023 yılında kurulmuştur. Programın kuruluşu YÖK tarafından onaylanması sonrasında 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı itibarıyla ve 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu gereğince Yüksek Lisans eğitimine başlanmıştır. Program; bir toplumu oluşturan temel kurumları (aile, ekonomi, din, siyaset gibi) ve tarihsel ve güncel toplumsal meseleleri ele aldığı gibi disiplinin gerektirdiği temel kavram ve kuramların kavratılmasına yönelik bir öğretim faaliyeti yapmaktadır.
Anabilim Dalı ders havuzu ve Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde bulunan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere Sosyoloji alanında doktora diploması verilir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi - Yaşam Boyu Öğrenme(AYÇ-YBÖ), 8.Düzey
Tam Zamanlı I. Öğretim
- KTÜ Senatosu’nun 15.06.2021 tarih ve 320/12 sayılı Kararı (Lisansüstü Programlara Başvuru ve Giriş Koşulları Senato Esasları) - KTÜ - Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Programlara Başvuru Kılavuzu - Programa alan dışından kabul edilen öğrencilerin Bilimsel Hazırlık Programına katılması ve mezuniyet durumlarına göre belirlenen derslerden başarılı olmaları zorunludur.
Bölümün temel amacı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün ihtiyaç duyduğu göç alanında uzman nitelikli personelin yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda sosyoloji disiplininin gerektirdiği yaklaşım ve donanımla bireylerin yetiştirilmesine yönelik program tasarlanmıştır. Yüksek lisans programı, öğrencinin sosyolojik düşünme becerisi kazanmasına, bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasına yardımcı olur. Bu bağlamda program; bir toplumu oluşturan temel kurumları (aile, ekonomi, din, siyaset gibi) ve tarihsel ve güncel toplumsal meseleleri ele aldığı gibi disiplinin gerektirdiği temel kavram ve kuramların kavratılmasına yönelik bir öğretim faaliyeti yapmaktadır. Programın lisans üstü düzeyde yaptığı öğretim faaliyet bilimsel, argümantatif ve analitik düşünme becerileri kazandırmayı amaçlamakta ve bu donanım doğrultusunda sosyal problemlere çözüm önerileri getirecek bireylerin yetişmesine yönelik faaliyetler yapmaktadır. Bir sosyolog adayının taşıması gereken perspektif, yöntem ve bilgi donanımları ile birlikte saha deneyimlerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Yönerge; (a) Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması, (b) İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,(c) Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır. Önceki öğrenmelerin tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
Programın öğrenim süresi dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıla uzatılabilir. En geç dördüncü yarıyılın sonunda, toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden biri İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin, seminer dersinin ve Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği dersinin (kredisiz) alınarak başarılması ve en geç altıncı yarıyılın sonunda ise tez çalışmasının gerçekleştirilerek tez savunma sınavında yeterli bulunulması gerekmektedir (Bkz. KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği).
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev ya da ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Dersin başarı notuna ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50'dir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl sonu başarı notu olarak en az "BB" harf notu almış olması gerekir.
Doktora programından mezun olmak için; - Toplam 24 krediden (240 AKTS) az olmamak koşuluyla programın zorunlu dersleri dahil ikisi İngilizce olmak üzere en az sekiz dersin ve kredisiz olan "Seminer", “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği” ile “Bilimsel Araştırma ve Proje Hazırlama Eğitimi” derslerinin en geç dördüncü yarıyılın sonuna kadar, - Doktora yeterlilik sınavının yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en erken üçüncü yarıyılın sonunda, en geç beşinci yarıyılın sonuna kadar, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci ise en erken beşinci yarıyılın sonunda, en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar, - “Gelişim ve Öğrenme” ve “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersleri tez savunma sınavına kadar - Üst üste iki kez ya da aralıklı olarak üç kez başarısız olunmamak kaydıyla en az üç başarılı tez izleme komitesi raporu sunulmuş olan tez çalışmasının en geç 12. yarıyılın sonuna kadar başarı ile tamamlanması gerekir. - Kazanılacak dereceye yönelik gereklilikleri yerine gerine öğrencilerin mezun olabilmek için Sosyal Bilimleri Enstitüsü “Doktora Programı Öğrencilerinin Tezini Teslim Edebilme Koşulları”nda belirtilen yayın şartını karşılaması gerekmektedir
-
Adresi : Telefonu : 90 462 377 3425 Belge Geçer : 0 (462) 3255572 E-Posta : sosbilens@ktu.edu.tr Web Adresi : http://www.ktu.edu.tr/sosyoloji
Anabilim Dalında 2 profesör, 3 Doçent ve 3 Dr. Öğr. Üyesi ve 1 Dr. Öğr. Görevlisi görev yapmaktadır. Programın, Enstitü bünyesinde bulunan ortak derslerin sunduğu imkanları da öğrencileriyle paylaşmakla akademisyen sayısını arttıran bir faktörü de benimsemektedir. Sosyoloji Anabilim Dalı, Edebiyat Fakültesi bünyesinde bulunun diğer imkanların yanı sıra tam donanımlı bilgisayar laboratuarları ve teknoloji sınıfları, çalışma salonu ve e-kaynak imkanları ile öğrencilere donanımlı bir öğrenim ve çalışma ortamı sunmaktadır.