amaç

Fen bilimleri dersi birçok soyut kavramı içermektedir. Bu soyut kavramları öğrenciler kavram yanılgısı, ön- kavramlar, alternatif kavramlar şeklinde adlandırabileceğimiz bilimselden farklı şekillerde öğrenebilmektedir. Öğretim yöntemleri, öğrencilerin ön bilgileri, ders kitapları, öğretmenler gibi bir çok etken öğrencilerin alternatif kavramlara sahip olmalarına sebep olabilmektedir. Öğrencilerin bu alternatif kavramlarını bilimsel olarak doğru olan kavramlar ile yer değiştirmelerini sağlamak amacı ile fen eğitimi çalışmalarında birçok farklı yöntem ve teknik kullanılmaktadır. Bu tekniklerden bir de kavram karikatürleridir. Kavram karikatürleri, öğrencileri düşünmeye sevk etmekte, öğrenme sürecine etkin katılımlarını sağlamakta, değerlendirme yapmalarına olanak vermekte ve sonuçta etkili bir şekilde öğrenmeyi sağlamaktadır. Kavram karikatürlerinin sınıf içi uygulamasının kolay olması ve öğrencilerin kendi fikirlerini tartışıyor olmalarının onların ilgilerini çektiği ve derse katılımlarını sağladığı düşünülmektedir. Bilgisayar destekli hazırlanan materyaller ile soyut olan içeriğin somutlaştırıldığı, öğrencilere zengin öğrenme ortamları sunulduğu, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleştiği bilinmektedir. Etkinliğin temel amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarının bilgisayar ortamında kavram karikatürü oluşturmada kullanabilecekleri uygulamaları tanıtmak, bu uygulamaları kullanarak kavram karikatürü geliştirmelerini sağlamak ve bu alandaki farkındalıklarını artırmaktır. Ayrıca düzenlenecek bu programa katılan öğretmen adaylarının mesleki ve akademik becerilerinin artırılması ve alan bilgilerini teknoloji ile desteklemeleri ve meslek hayatlarında bu becerileri kullanmaları için motivasyonlarının artırılması hedeflenmektedir.