standardize hasta eğitici eğitimi

Kursun Amacı

Kurs sonunda katılımcıların son yıllarda sağlık profesyonellerinin eğitiminde kullanımı hızlıca artan ve her geçen gün önem kazanan standardize hasta (SH) yönteminin kullanımına yönelik temel prensipleri uygulaması ve standardize hastayı eğitmesi amaçlanmaktadır.

Hedeflenen Kurs Çıktıları

Kurs sonunda katılımcıların aşağıda sıralanan çıktılarını elde etmesi hedeflenmektedir;

  • SH?yi tanımlar,
  • Klinik eğitimde SH'ler kullanılarak nelerin öğretilebileceğini ve/veya değerlendirilebileceğini açıklar,
  • Standardize Hasta Senaryo Taslağı?nın bileşenlerini analiz eder.
  • SH eğitimi için önerilen yaklaşımı açıklar,
  • Eğiticiler tarafından sergilenecek, hikâye ve fiziksel muayene içeren bir senaryoyu değerlendirir,
  • SH?lerin rollerini sergileme sürecinde dikkat edecekleri temel prensipleri açıklar,
  • Geribildirim faaliyetlerinde SH?lerin rollerini tanımlar,
  • SH yöntemi için senaryo hazırlar,
  • Senaryo üzerinden SH?yi eğitir,

SH yöntemi kullanılarak yürütülen bir uygulamayı değerlendirir.

Eğitmenler

Selçuk AKTURAN (Kurs Koordinatörü)

Yasemin Güner (Eğitici)

Koral Koç (Eğitici)

Tarih, Süre ve Yeri

Tarih: 3-4 Mayıs 2025

Süre: Her gün 09:00-12:30 arası

Yer: KTÜ SEM Merkezi

Kurs öncesi yararlanılabilecek kaynaklar

Kurs öncesinde herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Ancak, simülasyon ve standardize hasta yöntemi özelinde aşağıda yer alan kaynaklar okunabilir:

  1. Bokken L, Linssen T, Scherpbier A, van der Vleuten C, Rethans JJ. The longitudinal simulated patient program: evaluations by teachers and students and feasibility. Medical Teacher 2009; 31:613-620.
  2. Bokken L, Linssen T, Scherpbier A, Vleuten van der C, Rethans JJ. Feedback by simulated patients in undergraduate medical education: a systematic review of literature. Medical Education 2009; 43: 202?210
  3. Cleland J, Abe K, Rethans JJ. The use of simulated patients in medical education: AMEE Guide No 42. Medical Teacher 2009; 31: 477?486.
  4. Dieckmann, P., Lippert, A., Rall, M., & Glavin, R. (2010). When Things Do Not Go As Expected: Scenario Life Savers. Simulation in Health Care, 5(4), 219-225.
  5. Howley L, Szauter K, Perkowski L, Clifton M and McNaughton N. Quality of standardised patient research reports in the medical education literature: review and recommendations. Medical Education 2008: 42: 350?358
  6. May, W., Park, J. H., Justin, P. L. (2009). A Ten-Year Review of the Literature and the Use of Standardized Patients in Teaching and Learning: 1996-2005. Medical Teacher, 31(6), 487-492.
  7. Rethans JJ, Grosfeld FJM, Aper L, Reniers J, Westen JH, van Wijngaarden JJ, van Weel-Baumgarten EM. Six formats in simulated and standardized patients use, based on experiences of 13 undergraduate medical curricula in Belgium and the Netherlands. Medical Teacher, 2012 (34); 710-716

Talwalkar JS.; Cyrus KD.; Fortin AH. Twelve tips for running an effective session with standardized patients. Medical teacher, 2019, 1-6.

Eğitim Programı

Eğitmenler Hakkında

SELÇUK AKTURAN

Kurs Koordinatörü / Eğitmen

Selçuk AKTURAN, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı kurucu başkanıdır (2016). 2018 yılından beri KTÜ Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı?nda çalışmakta olup, 2020 yılı itibariyle aynı anabilim dalının başkanlığını yürütmektedir. Tıp Fakültesinde 2021 yılında Standardize Hasta Eğitim Birimi?ni kuran Selçuk AKTURAN birimin 2024 yılı itibariyle birimin başkanlığını da yürütmektedir. Tıp Eğitimi alanında Doktora unvanına da sahip olan Selçuk AKTURAN şimdiye kadar 30?dan fazla simülasyon yöntemleri ile ilişkili kurs, simülasyon yöntemlerinin kullanıldığı 100?den fazla eğitim faaliyetini yürütmüştür. Selçuk AKTURAN?ın Şikago Illinois ve Maastricht Üniversitelerinde katıldığı SH yöntemine ilişkin çeşitli kurslara katılmış, ?SP Educator? unvanını elde etmiştir.

YASEMİN GÜNER

Eğitmen

Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı?nda beş yıldır akademik görev yapmaktadır. KTÜ Tıp Fakültesi Standardize Hasta Eğitim Birimi?nde 2021-2024 yılları arasında 3 yıl boyunca başkan yardımcısı olarak görev yapmıştır. Simülasyona dayalı eğitim yöntemleri ve standardize hasta eğitimleri ile ilgili çeşitli akademik ve uygulamalı faaliyetlerde bulunmuştur. Halen Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü?nde simülasyon alanında yüksek lisans eğitimime devam etmektedir.

KORAL KOÇ

SH Eğitmeni

KTÜ TEAD?da SHEB?de 2021?den bu yana SH olarak görev alan Koral KOÇ 2024 yılı itibariyle KTÜ Tıp Fakültesi Standardize Hasta Eğitim Birimi Başkan Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda profesyonel tiyatrocu olan Koral KOÇ SH?lerin eğitim süreçlerine hazırlanmasını sağlamakta, değerlendirme süreçlerini organize etmektedir.

 

İletişim

Standardize Hasta Eğitici Eğitimi Koordinatörlüğü İletişim

Dr. Öğr. Üyesi Selçuk AKTURAN

E-posta: selcukakturan@gmail.com

 

 

KTÜ SEM İletişim

Telefon: 0 462 377 18 10 - 0 462 377 87 39

Faks: 0 462 325 57 65

E-posta: sem@ktu.edu.tr

Adres: Karadeniz Teknik Üniversitesi

İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Ek Binası Zemin Kat     

61080  Ortahisar/TRABZON

Başvuru

Eğitim ücreti 3500 TL'dir.

Kesin Kayıt Yapmak İçin Tıklayınız.