amaç hedef ve eylem planı

İLGİLİ DÖNEM 01/01/2025-31/12/2025
 

AMAÇ 1 Hastalarımızın memnuniyetini yükseltmek

HEDEF Hasta memnuniyet oranını %85 ve üzerinde tutmak.

EYLEM PLANI

• Her ay yatan, ayaktan ve acil hasta memnuniyet anketleri uygulayarak,

memnuniyet oranını belirlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.

• Her ay hasta görüş, öneri ve şikayetlerini değerlendirerek, gerekli iyileştirme

çalışmalarının yapılmasının sürekliliğini sağlamak.

• Yatan hasta hizmetlerinde konforu arttırıcı çalışmaların yapılmasının

sürekliliğini sağlamak yapmak

• Hasta haklarının çalışmalarının sürdürülmesini sağlamak

 

AMAÇ 2 Çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek

HEDEF Çalışanlarımızın memnuniyet oranını %65 üzerine çıkarmak.

EYLEM PLANI

• Yıl sonunda düzenlenen çalışan memnuniyet anketleri ile çalışan memnuniyet

oranını belirlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.

• Çalışanlar için rahat, konforlu ve güvenilir bir çalışma ortamı sağlanması için bina

turu sonucu ve birimlerin talepleri ile ilgili çalışma yapmak.

• Çalışanların fikir, öneri ve sorunlarını dile getirebilmeleri için hastane yönetimi

ve çalışanlar ile çalışmalar yapmak.

• Engelli ve kronik hastalığa sahip çalışanlar için ihtiyaçlarının ve isteklerinin

belirlenmesine yönelik iş sağlığı ve güvenliği ve bölüm sorumluları ile toplantı

düzenlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.

• Personelin güvenliğine ve şiddeti önlemeye yönelik gerekli tedbirlerin alınması

ve artırılmasını sağlamak.

• Çalışan güvenliğini sağlayabilmek için kurumdaki kamera sayısının artırılması

 

AMAÇ 3 Uluslararası Hasta Sayısını Artırmak

HEDEF Uluslararası Hasta Sayısının %0,25 Oranını korumak

EYLEM PLANI

• Uluslararası sağlık turizmi firmaları ile görüşmelerin artırılması

• Bölgemize yakın olan komşu ülkelerde hastanemizin verdiği hizmetler hakkında

tanıtım yapılması

 

AMAÇ 4 Hastane Alt yapı ve Donanım Eksikliklerini Gidermek ve sürekliliğini sağlamak

HEDEF
1. Hastane altyapı ve donanım eksikliklerinin %20oranında giderilmesi

2. Engelli erişimindeki eksikliklerin en az en az %30 oranında giderilmesi

EYLEM PLANI

• Hastanemiz binasında gerekli görülen tamir ve tadilatlar Sağlıkta Kalite

Standartlarına uygun olarak yapılmasının sağlanması amacıyla tesis güvenliği

komitesinde görüşülmesini sağlamak.

• Hastanemiz teknik altyapısına yönelik zaman içerisinde ortaya çıkan cihaz ve

donanım eksikliklerinin giderilmesi için bütçenin planlanmasını sağlamak.

• Hastanemiz binasında gerekli görülen alanlarda ışıklandırılmanın ve güvenlik

kameralarının arttırılmasını sağlamak

• Engelli erişimi kapsamında asansörlerin düzenlenmesi, engelli tuvaletlerinin

yapılması, yer işaretlerinin yapılması
 

AMAÇ 5 Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak

HEDEF
1. Oryantasyon eğitimlerine katılımı %90 ve üzerinde olmasını sağlamak

2. Personelin eğitimlere katılma oranını %45 in üzerinde olmasını sağlamak

EYLEM PLANI

• Hizmet içi eğitim programlarını takip etmek.

• Kuruma yeni başlayan personele uyum eğitimi vererek, adaptasyon süresini

kısaltmak.

• Hizmet veren personelin görev tanımına uygun sertifikasyon programlarına

katılımını sağlamak.

• Bölüm değiştiren personellerin bölüm değişikliği oryantasyon eğitimlerinin

bölüm sorumluları tarafından yapılmasını takip etmek.

• Oryantasyon eğitimlerine güncel konuları dahil etmek.

 

AMAÇ 6 Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak

HEDEF

1. Hasta bakımı standartlarının %80 ve üzerinde olmasını sağlamak

2. Hasta güvenliği komite toplantılarının etkinliğinin %85 ve üzerinde olmasını

sağlamak.

EYLEM PLANI

• Hasta bakımında izlenen süreçleri, hazırlanan talimat ve prosedürlerle standartlara

uygun hale getirmek.

• Hasta bakımını, hemşirelik bakım süreci ve uygulamaları doğrultusunda

verilmesinin ve dokümante edilmesinin sürekliliğini sağlamak.

• Ayaktan Hasta kabulünde risk değerlendirmesi ve genel durum

değerlendirmesinin HBYS ile yapılmasının sürekliliğinin sağlanması.

• Sağlık personelinin güncel Kalite Standartları ve yenilenen hasta güvenliği ile

ilgili eğitim almasının sürekliliğinin sağlanması.

• Yatan hasta ve belirlenen hasta gruplarında nütrisyonel risk değerlendirmesinin

standartlara uygun ve HBYS ile yapılmasının sürekliliğinin sağlanması

• Yatan hastalar verilmesi gereken eğitimlerin standartlara uygun şekilde

verilmesini ve kayıt altına alınmasını sağlamak.

• Hasta güvenliği komitesi toplantılarının düzenli olarak yapılmasının devam

ettirilmesi

 

AMAÇ 7 Hastanemizde yangın güvenliğinin sağlanması

HEDEF

1. Uygun olmayan yangın çıkışlarının ve yangın merdivenlerinin uygun hale

getirilmesi

2. Yangın ile ilgili gerekli tedbirlerin alınması

EYLEM PLANI

• Yangın çıkış kapılarının mevzuata (Binaların Yangından Korunması Hakkında

Yönetmelik) uygun hale getirilmesi

• Uygun olmayan yangın kaçış merdivenlerinin mevzuata (Binaların Yangından

Korunması Hakkında Yönetmelik) uygun hale getirilmesi için planlama

yapılması

• Yangın çıkışlarının açık tutulması ve önünde engel bulundurulmaması

• Acil ışıklandırma sistemlerinin kurulması

• Gereksiz yangın yükü oluşturacak malzemelerin kaldırılması

• Yangın tahliye planının kontrol edilmesi ve güncellenmesi

• Her alanda yangın söndürme tüpü bulundurulması, düzenli bakımlarının

yaptırılması ve nasıl kullanılacağı ile ilgili eğitimlerin verilmesi

 

AMAÇ 8 Hasta güvenliğini önemseyerek hasta güvenliği tehdit edici faktörleri azaltan hasta

güvenliğine duyarlı bir hastane olmak

HEDEF Sağlık hizmeti sunumunda ve hasta bakım sürecinde hasta güvenliğini etkileyen

kalite göstergelerinin hedeflerine %95 oranında ulaşmak

EYLEM PLANI

• Hastanemizde hizmet veren tüm personelleri hizmet içi eğitimlerle hasta

güvenliği ilkeleri konusunda bilinçlendirmek.

• Sağlık hizmetleri sunumunda hasta güvenliği ilkelerinden ödün vermemek.

• Hasta düşme oranının kalite bölüm hedef değeri sınırında tutmak.

• Yoğun bakım ünitelerinde basınç yarası oranını kalite bölüm hedef değeri

sınırında tutmak.

• Hasta güvenliğini sağlayabilmek için kamera sistemlerinin kurulmasını sağlamak

 

AMAÇ 9 Hizmet kalitesinde sürekli iyileşmeyi hedefleyen bir hastane olmak

HEDEF SKS standartları gereği yılda en az 2 kez yapılan öz değerlendirme sonuçlarını %85

ve üzerinde tutmak

EYLEM PLANI

• Gösterge yönetimi kapsamında bölüm bazlı ve klinik bazlı göstergeleri analiz

ederek, verdiğimiz hizmeti 3 aylık raporlar halinde değerlendirilmesinin

sürekliliğinin sağlanması.

• Hedef değer dışında kalan göstergeler ile ilgili düzenleyici faaliyet düzenletmek.

• Bir önceki yıl yapılan öz değerlendirme sonucunda saptanan eksikliklerin

giderilmesini sağlamak

• SKS standartları gereği yılda en az 2 kez öz değerlendirme yapılmasının

sürekliliğini sağlamak