İLGİLİ DÖNEM 01/01/2025-31/12/2025
AMAÇ 1 Hastalarımızın memnuniyetini yükseltmek
HEDEF Hasta memnuniyet oranını %85 ve üzerinde tutmak.
EYLEM PLANI
• Her ay yatan, ayaktan ve acil hasta memnuniyet anketleri uygulayarak,
memnuniyet oranını belirlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.
• Her ay hasta görüş, öneri ve şikayetlerini değerlendirerek, gerekli iyileştirme
çalışmalarının yapılmasının sürekliliğini sağlamak.
• Yatan hasta hizmetlerinde konforu arttırıcı çalışmaların yapılmasının
sürekliliğini sağlamak yapmak
• Hasta haklarının çalışmalarının sürdürülmesini sağlamak
AMAÇ 2 Çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek
HEDEF Çalışanlarımızın memnuniyet oranını %65 üzerine çıkarmak.
EYLEM PLANI
• Yıl sonunda düzenlenen çalışan memnuniyet anketleri ile çalışan memnuniyet
oranını belirlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.
• Çalışanlar için rahat, konforlu ve güvenilir bir çalışma ortamı sağlanması için bina
turu sonucu ve birimlerin talepleri ile ilgili çalışma yapmak.
• Çalışanların fikir, öneri ve sorunlarını dile getirebilmeleri için hastane yönetimi
ve çalışanlar ile çalışmalar yapmak.
• Engelli ve kronik hastalığa sahip çalışanlar için ihtiyaçlarının ve isteklerinin
belirlenmesine yönelik iş sağlığı ve güvenliği ve bölüm sorumluları ile toplantı
düzenlemek ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak.
• Personelin güvenliğine ve şiddeti önlemeye yönelik gerekli tedbirlerin alınması
ve artırılmasını sağlamak.
• Çalışan güvenliğini sağlayabilmek için kurumdaki kamera sayısının artırılması
AMAÇ 3 Uluslararası Hasta Sayısını Artırmak
HEDEF Uluslararası Hasta Sayısının %0,25 Oranını korumak
EYLEM PLANI
• Uluslararası sağlık turizmi firmaları ile görüşmelerin artırılması
• Bölgemize yakın olan komşu ülkelerde hastanemizin verdiği hizmetler hakkında
tanıtım yapılması
AMAÇ 4 Hastane Alt yapı ve Donanım Eksikliklerini Gidermek ve sürekliliğini sağlamak
HEDEF
1. Hastane altyapı ve donanım eksikliklerinin %20oranında giderilmesi
2. Engelli erişimindeki eksikliklerin en az en az %30 oranında giderilmesi
EYLEM PLANI
• Hastanemiz binasında gerekli görülen tamir ve tadilatlar Sağlıkta Kalite
Standartlarına uygun olarak yapılmasının sağlanması amacıyla tesis güvenliği
komitesinde görüşülmesini sağlamak.
• Hastanemiz teknik altyapısına yönelik zaman içerisinde ortaya çıkan cihaz ve
donanım eksikliklerinin giderilmesi için bütçenin planlanmasını sağlamak.
• Hastanemiz binasında gerekli görülen alanlarda ışıklandırılmanın ve güvenlik
kameralarının arttırılmasını sağlamak
• Engelli erişimi kapsamında asansörlerin düzenlenmesi, engelli tuvaletlerinin
yapılması, yer işaretlerinin yapılması
AMAÇ 5 Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak
HEDEF
1. Oryantasyon eğitimlerine katılımı %90 ve üzerinde olmasını sağlamak
2. Personelin eğitimlere katılma oranını %45 in üzerinde olmasını sağlamak
EYLEM PLANI
• Hizmet içi eğitim programlarını takip etmek.
• Kuruma yeni başlayan personele uyum eğitimi vererek, adaptasyon süresini
kısaltmak.
• Hizmet veren personelin görev tanımına uygun sertifikasyon programlarına
katılımını sağlamak.
• Bölüm değiştiren personellerin bölüm değişikliği oryantasyon eğitimlerinin
bölüm sorumluları tarafından yapılmasını takip etmek.
• Oryantasyon eğitimlerine güncel konuları dahil etmek.
AMAÇ 6 Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak
HEDEF
1. Hasta bakımı standartlarının %80 ve üzerinde olmasını sağlamak
2. Hasta güvenliği komite toplantılarının etkinliğinin %85 ve üzerinde olmasını
sağlamak.
EYLEM PLANI
• Hasta bakımında izlenen süreçleri, hazırlanan talimat ve prosedürlerle standartlara
uygun hale getirmek.
• Hasta bakımını, hemşirelik bakım süreci ve uygulamaları doğrultusunda
verilmesinin ve dokümante edilmesinin sürekliliğini sağlamak.
• Ayaktan Hasta kabulünde risk değerlendirmesi ve genel durum
değerlendirmesinin HBYS ile yapılmasının sürekliliğinin sağlanması.
• Sağlık personelinin güncel Kalite Standartları ve yenilenen hasta güvenliği ile
ilgili eğitim almasının sürekliliğinin sağlanması.
• Yatan hasta ve belirlenen hasta gruplarında nütrisyonel risk değerlendirmesinin
standartlara uygun ve HBYS ile yapılmasının sürekliliğinin sağlanması
• Yatan hastalar verilmesi gereken eğitimlerin standartlara uygun şekilde
verilmesini ve kayıt altına alınmasını sağlamak.
• Hasta güvenliği komitesi toplantılarının düzenli olarak yapılmasının devam
ettirilmesi
AMAÇ 7 Hastanemizde yangın güvenliğinin sağlanması
HEDEF
1. Uygun olmayan yangın çıkışlarının ve yangın merdivenlerinin uygun hale
getirilmesi
2. Yangın ile ilgili gerekli tedbirlerin alınması
EYLEM PLANI
• Yangın çıkış kapılarının mevzuata (Binaların Yangından Korunması Hakkında
Yönetmelik) uygun hale getirilmesi
• Uygun olmayan yangın kaçış merdivenlerinin mevzuata (Binaların Yangından
Korunması Hakkında Yönetmelik) uygun hale getirilmesi için planlama
yapılması
• Yangın çıkışlarının açık tutulması ve önünde engel bulundurulmaması
• Acil ışıklandırma sistemlerinin kurulması
• Gereksiz yangın yükü oluşturacak malzemelerin kaldırılması
• Yangın tahliye planının kontrol edilmesi ve güncellenmesi
• Her alanda yangın söndürme tüpü bulundurulması, düzenli bakımlarının
yaptırılması ve nasıl kullanılacağı ile ilgili eğitimlerin verilmesi
AMAÇ 8 Hasta güvenliğini önemseyerek hasta güvenliği tehdit edici faktörleri azaltan hasta
güvenliğine duyarlı bir hastane olmak
HEDEF Sağlık hizmeti sunumunda ve hasta bakım sürecinde hasta güvenliğini etkileyen
kalite göstergelerinin hedeflerine %95 oranında ulaşmak
EYLEM PLANI
• Hastanemizde hizmet veren tüm personelleri hizmet içi eğitimlerle hasta
güvenliği ilkeleri konusunda bilinçlendirmek.
• Sağlık hizmetleri sunumunda hasta güvenliği ilkelerinden ödün vermemek.
• Hasta düşme oranının kalite bölüm hedef değeri sınırında tutmak.
• Yoğun bakım ünitelerinde basınç yarası oranını kalite bölüm hedef değeri
sınırında tutmak.
• Hasta güvenliğini sağlayabilmek için kamera sistemlerinin kurulmasını sağlamak
AMAÇ 9 Hizmet kalitesinde sürekli iyileşmeyi hedefleyen bir hastane olmak
HEDEF SKS standartları gereği yılda en az 2 kez yapılan öz değerlendirme sonuçlarını %85
ve üzerinde tutmak
EYLEM PLANI
• Gösterge yönetimi kapsamında bölüm bazlı ve klinik bazlı göstergeleri analiz
ederek, verdiğimiz hizmeti 3 aylık raporlar halinde değerlendirilmesinin
sürekliliğinin sağlanması.
• Hedef değer dışında kalan göstergeler ile ilgili düzenleyici faaliyet düzenletmek.
• Bir önceki yıl yapılan öz değerlendirme sonucunda saptanan eksikliklerin
giderilmesini sağlamak
• SKS standartları gereği yılda en az 2 kez öz değerlendirme yapılmasının
sürekliliğini sağlamak