yardım kılavuzu

Bilgi İşlem Daire başkanlığına iletilmek üzere Destek Taleplerinizi aşağıdaki web sayfasından ekleyebilirsiniz.

http://hesk.ktu.edu.tr/

Üniversitemizin kablosuz internet ağına bağlanabilmek için 2 seçenek bulunmaktadır.

KTU-PORTAL Ağı:

Bu ağa bağlanmak için KTU-Portal isimli SSID yayınına bağlanılmalıdır. Ağa dahil olabilmek için herhangi bir browser açarak kimlik doğrulaması yapılması gerekmektedir.

Kurum çalışanları:  Sahip oldukları @ktu.edu.tr uzantılı E-Posta adreslerinin “@” işaretinden önceki kısmını kullanıcı adı olarak, hesaplarının şifresini de şifre kısmına yazarak bağlantı işlemini gerçekleştirebilirler.

Öğrencilerimiz: Öğrenci numaraları ve Bilgi yönetim sistemine (bys.ktu.edu.tr) giriş yaptıkları şifreleri ile bağlantı işlemini gerçekleştirebilirler.

Misafir Kullanıcı: Misafir kullanıcılarımız “Sms ile kayıt ol” kısmından Ad, Soyad ve Telefon bilgilerini girmelidirler. Bu işlem sonucunda girdikleri telefon numarasına geçici şifre gönderilecektir.

Eduroam Ağı : 

Bu ağa dahil olabilmek için gerekli bilgiler “https://www.ktu.edu.tr/bilgiislem/eduroam” web sitesinde ayrıntılı olarak bulunmaktadır.

 

KTU resmi E-posta adresi almak isteyen Akademik ve İdari personeller Sorun Bildirim ve Destek sisteminden (http://hesk.ktu.edu.tr/) E-Posta talebi başvurusunda bulunmalıdırlar. Göreve yeni başlayan personellerin E-Posta hesapları, özlük bilgileri personel veri tabanına işlendiğinde oluşturulacaktır.

E-Posta hesaplarının yönetimini; KTU web sayfasından, E-Hizmetler menüsünde KTU Posta servisini (webmail.ktu.edu.tr) tıklayarak açılan sayfadan yararlanarak yapabilirler.

E-Posta ile dosya gönderme boyutu 25 Megabyte’ tır. Bu sınırdan daha yüksek boyutlu dosyaların gönderilimi için Dosya Paylaşım Servisini kullanabilirsiniz. Aşağıdaki linkten bu hizmeti kullanabilirsiniz.

https://bulut.ktu.edu.tr

 

 

 

Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencilerine otomatik olarak Microsoft tabanlı mail adresleri oluşturulmaktadır. Mail adresleri “öğrenci_no@ogr.ktu.edu.tr” şeklindedir.

Öğrenciler mail adreslerine “mail.office365.com” adresinden ulaşabilirler.

Şifre işlemleri için Bilgi Yönetim Sistemine (bys.ktu.edu.tr) giriş yaparak mail şifre değiştirme menüsünden ilk şifrelerini belirleyebilirler.

Office 365 Eğitim (Office dokümanlarının -Word, Excel, PowerPoint vb.-) web üzerinden online düzenleme, anlık mesajlaşma ve görüntülü-sesli konferans yapma, dosya paylaşma gibi olanaklar sağlayan bir bulut platformudur.

Bu servisleri kullanmak isteyen akademik personel, idari personel ve öğrencilerinin; https://products.office.com/tr-tr/student adresine bağlanarak kurum mailleri ile kayıt yapmaları gerekmektedir.

Böylece, Office 365 Eğitim (Word Online, Excel Online, PowerPoint Online, OneNote Online) OneDrive, Lync, SharePoint ürünleri ücretsiz olarak kullanılabilecektir

Kayıt işlemi yardım dokümanı için tıklayınız.

Kullanıcı adı ve parola sorunları için bim@ktu.edu.tr e-posta adresine mail atılabilir.

Üniversitenin tüm birimlerinin web sayfaları belli bir şablon dahilinde oluşturulmaktadır. Bu işlemler için görevlendirilen kişiler Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 0462 377 4480 – 4481 telefon numaralarını aramalıdırlar. Daha detaylı bilgi için bakınız (http://www.ktu.edu.tr/wsys) .

Bu birimler dışında çeşitli organizasyonlar, sempozyumlar, akademik çalışmalar ve öğrenciler kulüp sayfaları tanıtımı için web sitesi oluşturmak isteyenler Web alanı Talep formunu doldurarak Bilgi İşlem Sistem gurubuna başvurmalıdırlar.

Web sayfası işlemleri ile ilgilenen kullanıcılar her hangi bir sıkıntı yaşamamaları için kullandıkları bilgisayarın IP numarasını bildirmelidirler.

Karadeniz Teknik Üniversitesi Mensuplarının; Kütüphanemizle aboneliği  bulunan elektronik bilgi kaynaklarına (veritabanları, e-dergiler, e-kitap) kampus dışından erişimini sağlayan bir sistemdir.  Proxy server adı verilen ayrı bir servis üzerinden erişim sağlanmaktadır.

Üniversitemiz dışından kütüphanemizin üye olduğu elektronik bilgi kaynaklarına erişim hizmetlerinden faydalanmak için kullanılan browser da proxy ayarı yapılması gerekmektedir.

Devamı için /bilgiislem/kutuphaneveritabanlarinaulasimicinproxyayari

Nitelikli Elektronik Sertifikaların süresinin bitmesine 3 (üç) ay kala sertifika sahiplerinin tanımlı e-postaları üzerinden Kamu Sertifikasyon Merkezine bildirim yapılır.

E-postalarına bildirim yapılanlardan e-imza sertifikasının yenilenmesi gerek görülenlerin yapması gereken işlemler aşağıda belirtildiği şekildedir.

  • ……@ktu.edu.tr  uzantılı e-posta adreslerine başvuru parolası içerikli mesajın gelip gelmediğini kontrol etmek.
  • Mesaj gelmiş ise gönderilmiş olan bağlantı linkine tıklanarak elektronik ortamdaki başvuru formuna erişilir. Formu doldurup halen geçerli olan elektronik imza ile imzalayarak başvuru tamamlanır.
  • Yeni sertifikalar en erken önceki sertifika süresinin dolmasına 2 (iki) ay kala üretilir ve önceki sertifikanın süresi dolmadan kullanılamaz.

İşletim sistemine göre değişmekle birlikte görev çubuğundan BAŞLAT' a tıklayarak Ara (Çalıştır) kısmına cmd yazılarak enter tuşuna basılmalıdır.

 

Çıkan komut ekranında ipconfig komutu yazılara enter tuşuna basılmalıdır.

Ekranda IPv4 Adresi yazan satır bilgisayarınızın IP adresini göstermektedir.

KTÜ Web sunucusuna ftp protokolü ile dosya aktaran sorumluların dikkatine...

Sunucuya FTP bağlantısını güvenli bir şekilde yapabilmek için öncelikle TLS destekli bir ftp client yazılımına ihtiyacınız var.(Örneğin Filezilla)

İlk olarak FileZilla - Site Yöneticisini aç

Sunucu kısmına www.ktu.edu.tr ve sunucu türü olarak açılan kutudan FTPES-FTP üzerinden açık TLS/SSL girin

Giriş türü Normal,,Kullanıcı adı ve şifre girilir.

Sunucuya yapılan ilk bağlantıda SSL sertifikasını kabul etmelisiniz.

Ve Güvenli bir şekilde login olunur.