PÇ1 – Kimya alanındaki temel kavramları, kuramları ve prensipleri anlar, analiz eder, yorumlar; yaşam boyu öğrenme ve bilimsel sorgulama bilinci kazanır. |
PÇ2 – Kimya ile ilgili problemleri tanımlar, hipotez kurar; deney tasarlayabilir, uygulayabilir, verileri istatistiksel olarak analiz eder ve sonuçları bilimsel biçimde yorumlayarak çözüm önerileri geliştirebilir. |
PÇ3 – Kimya ve ilişkili bilim alanlarındaki güncel gelişmeleri, literatürü ve teknolojik yenilikleri izleyebilir, değerlendirir ve mesleki bilgiyle ilişkilendirebilir. |
PÇ4 – Kimya laboratuvarlarında kullanılan temel teknikleri ve cihazları bilir; güvenli, doğru ve etik kurallara uygun şekilde laboratuvar uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
PÇ5 – Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilimsel yazılımları, kimyasal çizim programlarını, veri analiz araçlarını ve istatistiksel/bilişim teknolojilerini kullanabilir. |
PÇ6 – Kimya ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümünde bireysel olarak veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır, çözüm üretir ve gerektiğinde liderlik yapar. |
PÇ7 – Kimyanın temel kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir; bu bilgileri fizik, biyoloji, malzeme bilimi, mühendislik gibi disiplinlerle ilişkilendirerek ortak çalışmalara katılabilir. |
PÇ8 – Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme, öğrenme ve kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
PÇ9 – Kalite yönetimi, çevre koruma, sürdürülebilirlik, kimyasal atık yönetimi, bilimsel etik, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinç ve sorumluluk sahibidir. |
PÇ10 – Yazılı, sözlü, görsel ve dijital iletişim araçlarını kullanarak alanına ilişkin bilgi kaynaklarına erişebilir, yorumlayabilir ve bilimsel verileri etkili bir şekilde paylaşabilir. |
PÇ11 – Bir kimyasal sistemi ve bu sistemin bileşenlerini (maddelerin yapı, özellik ve etkileşimlerini) analiz etme, modelleme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
PÇ12 – Fen bilimlerinin temel alanlarındaki (matematik, fizik, biyoloji) teorik ve pratik bilgileri kimya alanındaki süreçlerde kullanabilir. |
PÇ13 – Türk dilini doğru ve etkin kullanır; temel tarih ve kültür bilinci ile bilimsel-sosyal sorumluluk ilişkisini kavrar. |
PÇ14 – Bir yabancı dili kullanarak kimya alanının terminolojisini anlar, küresel bilimsel gelişmeleri takip eder ve farklı kültürlerden meslektaşlarla iletişim kurabilir. |
20 Ekim 2025