Kamu Konutlarının tahsisinde; kamu görevlilerinin barınma sorunlarını çözmek, personelin çalışma yerlerine yakın bir konumda ikamet etmelerini sağlayarak iş verimliliğini artırmak yanında personelin ekonomik durumları da dikkate alınarak adil bir şekilde konut tahsisi yapılması amaçlanmaktadır.
Üniversitemizin eğitim, araştırma, sağlık hizmetleri ve idari süreçlerine ilişkin faaliyetler toplamda 5.570 personel (2.088 akademik ve 3.482 idari) ile yürütülmektedir. Mevcut lojman statüsündeki konut sayısı, dolu konutların kullanım şekli, ve personele göre dağılımı ise şu şekildedir.
Kategori | Lojman Sayısı |
Prof. Dr. Lojmanları | 228 |
Doç. Dr. Lojmanları | 51 |
Dr. Öğr. Üyesi Lojmanları | 36 |
Öğr. Gör. Lojmanları | 26 |
İdari Personel Lojmanları | 50 |
Özel Statüdeki Lojmanlar | 1 |
TOPLAM | 392 |
Kategori | Lojman Sayısı |
Görev Tahsisli Lojmanlar | 364 |
Sıra Tahsisli Lojmanlar | 22 |
Hizmet Tahsisli Lojmanlar | 5 |
Özel Tahsisli Lojmanlar | 1 |
TOPLAM | 392 |
Son konut tahsisi 30 Ocak 2025 tarihinde yapılmış olup, bir sonraki tahsis boşalan konut sayısına bağlı olarak ilerleyen tarihlerde duyurulacaktır.
Akademik ve İdari personelimiz başvurularını KTÜ Lojman Başvuru kılavuzundan faydalanarak Bilgi Yönetim Sistemi (BYS) üzerinden gerçekleştirebilecektir.
KTÜ Lojman Başvuru Kılavuzu İçin TIKLAYINIZ!
Kamu Konutları Talep ve Değişiklik Formu TIKLAYINIZ!
Bilgi Yönetim Sistemi (BYS) Lojman Başvurusu İçin TIKLAYINIZ!
Son konut tahsisi 30 Ocak 2025 tarihinde yapılmış olup, bir sonraki tahsis boşalan konut sayısına bağlı olarak ilerleyen tarihlerde duyurulacaktır.
Son konut tahsisi 30 Ocak 2025 tarihinde yapılmış olup, bir sonraki tahsis boşalan konut sayısına bağlı olarak ilerleyen tarihlerde duyurulacaktır.
Son konut tahsisi 30 Ocak 2025 tarihinde yapılmış olup, bir sonraki tahsis boşalan konut sayısına bağlı olarak ilerleyen tarihlerde duyurulacaktır.
Kamu konutları, kamu kaynaklarının verimli kullanımı ve çalışanların yaşam koşullarının iyileştirilmesi amacıyla tahsis edilmelidir. Bu doğrultuda, konutların öncelikli olarak ihtiyaç sahibi personele kullandırılması, hem adalet ilkesinin gözetilmesi hem de sosyal faydanın artırılması açısından önem taşımaktadır. İhtiyaç sahibi personelin barınma sorununu çözmek, çalışanların motivasyon ve verimliliğine doğrudan katkı sağlayacak; böylece kamu hizmetlerinin etkinliğini artıracaktır. Adil, şeffaf ve ihtiyaca dayalı bir tahsis süreci, kamu yararını maksimize eden önemli bir uygulama olarak değerlendirilmelidir.
Bu bağlamda, tahsis sürecinin objektif kriterlere dayalı, şeffaf ve hesap verebilir bir şekilde yürütülmesi, kamu konutlarının gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını sağlayacak; böylece kamu yararı gözetilerek sosyal adaletin sağlanmasına da katkı sağlayacak bir zemin oluşturmak adına Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis Yönergesi tekrar gözden geçirilecek olup, bu kapsamda yapılacak düzenlemeler tüm personelimizin görüşüne açılacaktır.