Kamu Konutlarının tahsisinde; kamu görevlilerinin barınma sorunlarını çözmek, personelin çalışma yerlerine yakın bir konumda ikamet etmelerini sağlayarak iş verimliliğini artırmak yanında personelin ekonomik durumları da dikkate alınarak adil bir şekilde konut tahsisi yapılması amaçlanmaktadır.
Üniversitemizin eğitim, araştırma, sağlık hizmetleri ve idari süreçlerine ilişkin faaliyetler toplamda 5.570 personel (2.088 akademik ve 3.482 idari) ile yürütülmektedir. Mevcut lojman statüsündeki konut sayısı, dolu konutların kullanım şekli, ve personele göre dağılımı ise şu şekildedir.
Kategori | Lojman Sayısı |
Prof. Dr. Lojmanları | 231 |
Doç. Dr. Lojmanları | 54 |
Dr. Öğr. Üyesi Lojmanları | 35 |
Öğr. Gör. Lojmanları | 25 |
İdari Personel Lojmanları | 45 |
Özel Statüdeki Lojmanlar | 1 |
TOPLAM | 392 |
Kategori | Lojman Sayısı |
Görev Tahsisli Lojmanlar | 364 |
Sıra Tahsisli Lojmanlar | 22 |
Hizmet Tahsisli Lojmanlar | 5 |
Özel Tahsisli Lojmanlar | 1 |
TOPLAM | 392 |
Üniversitemiz mülkiyetinde bulunan konutların mevcut tahsis sayılarına göre dağılımına bakıldığında, idari personel oranımız % 12 seviyesinde bulunmaktadır. Hali hazırda uygulanmakta olan Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis Yönergesine göre bu oranın %20 olması gerekmektedir. Hem idari personelimizden alınan geri bildirimler ve hem de Üniversitemiz mülkiyetinde bulunan konutların mevcut tahsis sayılarına göre dağılımı incelendiğinde, idari personel konut tahsis sayısında iyileştirme ihtiyacı hasıl olmuştur. Kamu Konutları Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde, Üniversitemiz Kanuni Yerleşkesi içerisinde bulunan boş konutların akademik ve idari personelimize tahsis başvuruları başlamıştır. Tahsis değerlendirme sürecinde; görev unvanı, hizmet süresi, aile durumu, engellilik durumu gibi kriterler esas alınacaktır. Tahsise esas lojman başvurularını takiben, dağıtım 30 Ocak 2025 Perşembe günü gerçekleştirilecektir.
Tahsis edilecek lojman bilgileri, başvuru ve dağıtım takvimi, başvuru yeri ve şekli, başvuru sonuçları, lojman teslimi ve diğer bilgiler aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
Durumu |
Lojman No |
Daire No |
M2 |
Oda Sayısı |
Kirası |
Statüsü |
Boş |
03 |
03/04 |
149 |
4+1 |
3,186.00 |
Prof. Dr. |
Boş |
35 |
35/14 |
129 |
3+1 |
3,186.00 |
Doç. Dr. |
Boş |
29 |
29/17 |
129 |
3+1 |
3,186.00 |
Dr. Öğr. Üyesi |
Boş |
12 |
12/03 |
117 |
3+1 |
3,106.36 |
Öğr. Gör. |
Boş | 08 | 08/01 | 78 | 2+1 | 2,070.90 | İdari Personel |
Boş | 12 | 12/04 | 109 | 3+1 | 2,893.95 | İdari Personel |
Boş | 29 | 29/05 | 129 | 3+1 | 3,186.00 | İdari Personel |
Boş | 35 | 35/09 | 129 | 3+1 | 3,186.00 | İdari Personel |
Boş | 36 | 36/07 | 129 | 3+1 | 3,.186.00 | İdari Personel |
Başvuru İlanı |
14.01.2025 |
Başvuru Tarihleri ve Konutların Görülmesi |
20.01.2025-29.01.2025 |
Başvuru Dağıtımı |
30.01.2025 |
Başvuru Sonuçların İlanı |
31.01.2025 |
Konutların Tahsisi |
31.01.2025 |
Akademik ve İdari personelimiz başvurularını KTÜ Lojman Başvuru kılavuzundan faydalanarak Bilgi Yönetim Sistemi (BYS) üzerinden gerçekleştirebilecektir.
KTÜ Lojman Başvuru Kılavuzu İçin TIKLAYINIZ!
Kamu Konutları Talep ve Değişiklik Formu TIKLAYINIZ!
Bilgi Yönetim Sistemi (BYS) Lojman Başvurusu İçin TIKLAYINIZ!
Dağıtımı yapılacak konutlar, mevcut durumlarının incelenmesi için başvuru takvimi içerisinde (hafta sonları hariç) veya tahsis kararı sonrasında akademik ve idari personelimiz tarafından görülebilmesi için her gün saat 08.30-16.30 saatleri arasında açık tutulacaktır.
Boş konutlar ile talep ve değişiklik listesine (puanı ve sıralama) ilişkin veriler İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı web sayfasından paylaşılacaktır.
Üniversitemiz konutlarının tahsisinde, başvuru yapan personelimizin dağıtım sırasında hazır bulunması ZORUNLU olup (Dağıtıma katılan başka bir personele yazılı vekalet verebilirler); sürecin şeffaf, adil ve güvenilir bir şekilde yürütülmesi açısından da önemlidir.
Yer | Atatürk Kültür Merkezi (Reşit Tarakçıoğlu Salonu) |
Tarih | 30.01.2025 Perşembe |
Saat | 14.00 |
Kamu konutları, kamu kaynaklarının verimli kullanımı ve çalışanların yaşam koşullarının iyileştirilmesi amacıyla tahsis edilmelidir. Bu doğrultuda, konutların öncelikli olarak ihtiyaç sahibi personele kullandırılması, hem adalet ilkesinin gözetilmesi hem de sosyal faydanın artırılması açısından önem taşımaktadır. İhtiyaç sahibi personelin barınma sorununu çözmek, çalışanların motivasyon ve verimliliğine doğrudan katkı sağlayacak; böylece kamu hizmetlerinin etkinliğini artıracaktır. Adil, şeffaf ve ihtiyaca dayalı bir tahsis süreci, kamu yararını maksimize eden önemli bir uygulama olarak değerlendirilmelidir.
Bu bağlamda, tahsis sürecinin objektif kriterlere dayalı, şeffaf ve hesap verebilir bir şekilde yürütülmesi, kamu konutlarının gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını sağlayacak; böylece kamu yararı gözetilerek sosyal adaletin sağlanmasına da katkı sağlayacak bir zemin oluşturmak adına Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis Yönergesi tekrar gözden geçirilecek olup, bu kapsamda yapılacak düzenlemeler tüm personelimizin görüşüne açılacaktır.