sizden gelen sık sorulan sorular

657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun 62nci maddesi gereğince, İlk defa veya yeniden veyahut yer değiştirme suretiyle; Aynı yerdeki görevlere atananlar atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü, Başka yerdeki görevlere atananlar, atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere hareket ederek belli yol süresini, izleyen iş günü içinde işe başlamak zorundadırlar.

Üniversitemiz öğretim üyesi ve öğretim elemanı ilanları Resmi Gazetede ve üniversitemiz web sitesinde yayımlanmaktadır. İlanlardan bağımsız olarak Üniversitemize başvuruda bulunmak isteyen adayların ise online başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelikin 2inci maddesinin a fıkrası gereğince Kısa Süreli Görevlendirmeler; Öğretim elemanlarının bilimsel toplantılara katılmak, inceleme, araştırma ve uygulama yapmak üzere süresi üç ay kadar (üç ay dâhil) olan görevlendirmelerdir. İnceleme, araştırma ve uygulama için görevlendirmelerde konu ile ilgili bir ön raporun Fakülte Yönetim Kurulunca kabulü şartı aranır. Kongrelere bilimsel tebliğ ile katılmak esastır.

Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelikğin 2inci maddesinin b fıkrası gereğince Uzun Süreli Görevlendirmeler; Öğretim elemanları için inceleme, araştırma ve uygulama yapmak üzere üç aydan fazla bir süre ile ilgili yönetim kurullarınca onaylanacak bir çalışma programına göre yapılan görevlendirmelerdir. (Not:3 aydan fazla görevlendirmeler 657 DMK 224. madde uyarınca mecburi hizmet yükümlülüğüne tabidir.)

Yurt içi veya yurt dışı görevlendirme başvuruları BYS (Belge Yönetim Sistemi) üzerinden şahsen yapılmaktadır. Yurt içi görevlendirme başvuruları 7 (yedi) gün önceden, yurt dışı görevlendirme başvuruları 15 (on beş) gün önceden yapılmaktadır.

Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelikğin 5inci maddesi gereğince Uzun süreli görevlendirme yapılabilmesi için:

- Öğretim üyelerine yurtdışında uzun süreli görevlendirme yapılabilmesi için öğretim üyesinin kadrosunun bulunduğu üniversitede veya 2809 sayılı Kanun kapsamındaki Devlet üniversitelerinde toplam olarak en az altı yıl öğretim elemanı olarak çalışmış olması şartı aranır. Daha önce bu kapsamda görevlendirilenlerin yeniden uzun süreli görevlendirilebilmesi için önceki uzun süreli yurtdışı görevlendirmesinden sonra üniversiteye dönüş ve işe başlama tarihinden itibaren aylık ve yolluklarını üniversiteden alarak görevlendirilecekler için en az altı yıl, aylık ve yolluk almayarak görevlendirilecekler için en az iki yıl görev yapmış olması gerekir. Öğretim üyelerinin aylıklı yurtdışı görevlendirme süresi bir yılı aşamaz. Bir yılın sonunda öğretim üyesinin isteği üzerine üniversite tarafından gerekli görüldüğü takdirde bu süre aylıksız olarak bir yıla kadar uzatılabilir. Yükseköğretim Kurulu Akademik Hareketlilik Projesi kapsamında en az iki yarıyıl görevlendirilenlerin yurtdışında uzun süreli görevlendirmelerinde bu bentte belirtilen hizmet sürelerinin yarısı aranır.

- Süreli olarak atanan öğretim görevlileri yurtdışında ancak kısa süreli görevlendirilebilirler. Sürekli olarak atanan öğretim görevlileri, öğretim üyelerinin uzun süreli görevlendirilmesinde aranan şartları sağlamaları halinde uzun süreli görevlendirilebilirler.

- 2547 sayılı Kanunun 33 üncü maddesi kapsamında atanan araştırma görevlileri üniversitede en az bir yıl görev yapmış olmak şartıyla yurtdışında en fazla bir yıla kadar aylıklı olarak görevlendirilebilirler. Bu kapsamda atanan araştırma görevlilerinin yurtdışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dâhil olmak üzere toplamda iki yılı geçemez. 2547 sayılı Kanunun 50 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında atanan araştırma görevlileri, üniversiteye döndüklerinde mecburi hizmet yükümlülüklerini yerine getirebilecek yeterli çalışma süresine sahip olması hususu gözetilerek üniversitede en az bir yıl görev yapmış olmak şartıyla yurtdışında en fazla altı aya kadar aylıklı olarak görevlendirilebilirler. Bu kapsamda atanan araştırma görevlilerinin yurtdışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dahil olmak üzere toplamda bir yılı geçemez.

- Yurtiçi veya yurtdışı kurum ve kuruluşlardan burs sağlanması şartıyla doktora ile tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık veya sanatta yeterlik eğitiminden sonra kadrosunun bulunduğu üniversitenin kadrolarında en az iki yıl görev yapan öğretim elemanlarına bir yıl süreyle aylıksız izin verilerek yurtdışında görevlendirme yapılabilir. Bu bent hükümlerinden yararlanarak aylıksız izin alanların bu kapsamda tekrar aylıksız izin alarak görevlendirilebilmesi için üniversiteye dönüş ve işe başlama tarihinden itibaren en az üç yıl görev yapmış olması gerekir.

-Yurt içinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelikğin 7nci maddesi gereğince Yurtdışında görevlendirilenler; kendilerine verilen onaylanmış çalışma programına göre düzenleyecekleri ayrıntılı faaliyet raporunu yurda dönmelerinden sonra bir aylık süre içinde bilimsel bir toplantıda sunmak üzere bağlı bulundukları rektörlüklere vermekle yükümlüdürler.

-Yurt dışına görevlendirilen personel görevlendirme sonucuna ilişkin hazırlayacağı raporu görev dönüşüne müteakip Kamu Personeli Bilgi Sistemi üzerinden Cumhurbaşkanlığına bildirilmek üzere 5 (beş) gün içerisinde Personel Daire Başkanlığına göndermekle yükümlüdür.

Görevlendirme talebinize uygun Üniversitemizin ilgili birimine dilekçe ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir. İlgili birim tarafından birimin ihtiyaçları ve geçerli mevzuat hükümleri uyarınca başvurunuz değerlendirilerek uygun görülenler Rektörlüğümüze bildirilecektir. Üniversite Yönetim Kurulu tarafından da uygun bulunan başvurular, ilgililerin Kurumları ile Personel Daire Başkanlığı tarafından yazışma yapılarak yürütülecektir. Görevlendirme işleminin sonucu olumlu/olumsuz olarak ilgiliye bildirilecektir.

657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 36/A bendi 6-b fıkrası gereğince ortaokul ve dengi, lise ve dengi okulların, normal öğrenim süresinden fazla olması halinde, başarılı her öğrenim yılı için bir kademe ilerlemesi uygulanır. Bu nedenle mezun olduğunuz okuldan alacağınız ek öğrenim süreleri gösterir onaylı belgeyi görev yaptığınız birime dilekçe ile vermeniz, biriminiz tarafından da Personel Daire Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir. Personel Daire Başkanlığı tarafından intibak işleminiz gerçekleştirilip biriminize gönderilecektir.

657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 36/A bendi 9. fıkrası gereğince, memurluğa girmeden önce veya memuriyetleri sırasında yükseköğrenim üstü master derecesi almış olanlarla yükseköğrenim kurumlarında en az bir yıl ilave öğrenim yaparak lisansüstü ihtisas sertifikası alanlara bir kademe ilerlemesi, tıpta uzmanlık belgesi alanlara, meslekleri ile ilgili öğrenim dallarında doktora yapanlara bir derece yükselmesi uygulanır. Master derecesini alıp bir kademe ilerlemesinden yararlanan memura, mesleği ile ilgili öğrenim dalında doktora yaptığı takdirde iki kademe ilerlemesi uygulanır. Bu nedenle mezun olduğunuza ilişkin onaylı geçici mezuniyet veya diploma örneğinizin görev yaptığınız birime dilekçe ile vermeniz, biriminiz tarafından da Personel Daire Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir. Personel Daire Başkanlığı tarafından intibak işleminiz gerçekleştirilip biriminize gönderilecektir.

Üniversitemize atanırken göreve giriş için gerekli olan belgelerle birlikte, eşleri velayeti altındaki çocukları ve kendilerinin şahsi mal varlıklarında önemli bir değişiklik olduğunda ve ayrıca sonu (0) ve (5) ile biten yıların en geç Şubat ayı sonuna kadar Mal Bildirimlerini yenilemeleri zorunludur. İlgililer Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik'te belirtilen hallerde Mal Bildirimlerini görev yaptıkları Birime teslim ederek, Birimler yazı ile Personel Daire Başkanlığına göndermelidir. 

5682 Sayılı Pasaport Kanununun 14üncü maddesinde yer alan kişilere birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan personellerimiz hususi damgalı pasaport başvurusu yapabilirler.

Askere sevk çağrı pusulasını aldığınızda bir dilekçe ile görev yaptığınız birim personel özlük yetkilisine başvurarak ve Personel Ödemeleri Şube Müdürlüğüne bizzat uğrayarak peşin alınan maaş iadesi ile ilgili gerekli işlemleri yapmalısınız.

Terhis belgesi ya da terhis mahiyetinde alınmış olan izin kâğıdı ile birlikte görev yaptığınız birime giderek göreve başlama isteğinizi bildiren dilekçe ile (burada dikkat edeceğiniz nokta terhis tarihinden itibaren 30 gün içinde başlamanız gerekmekte olduğu ve en erken de terhis tarihinden sonraki ilk iş günü işe başlayabileceğinizdir.) başvurmanız gerekmektedir.

Mahkeme kararını ekleyeceğiniz bir dilekçe ve yeni nüfus cüzdanı fotokopisi ile düzenlediğiniz Aile Yardımı ve Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formu ile görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

Çocuğunuzun doğum raporu ve  nüfus cüzdanının fotokopisini eklediğiniz dilekçeniz ile birlikte doldurduğunuz Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formu ile Aile Yardımı Bildirimi Formunu ekleyerek görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

1- Doğum yapan memura isteği üzerine on iki aya kadar verilen aylıksız izin hakkı yirmi dört aya çıkarılmış ve eşi doğum yapan memura da isteği üzerine yirmi dört aya kadar aylıksız izin hakkı tanınmıştır.
2- Doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi, doğum sonrası analık izninin (asgari 8, azami 13 hafta) bitimi; eşi doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi ise doğum tarihi olarak belirlenmiştir.

13/02/2011 tarihli ve 6111 sayılı Kanunun 106 maddesi ile değişik 104'üncü maddesinde; "A) Kadın memura; doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam on altı hafta süreyle analık izni verilir. Çoğul gebelik durumunda, doğum öncesi sekiz haftalık analık izni süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesine kadar sağlık durumunun çalışmaya uygun olduğunu tabip raporuyla belgeleyen kadın memur, isteği hâlinde doğumdan önceki üç haftaya kadar kurumunda çalışabilir. Bu durumda, doğum öncesinde bu rapora dayanarak fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine eklenir. Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir. Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin ölümü hâlinde, isteği üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilir." hükmü yer almaktadır.

Evlilik cüzdanınızın ilk üç sayfası ile sizin ve eşinizin nüfus cüzdanını fotokopisini eklediğiniz dilekçenize Aile Bildirimi Formunu ve eşiniz çalışmıyor ise de  Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formunu doldurup ekleyerek görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

Eğer eşinizin herhangi bir sağlık güvencesi yoksa (Emekli Sandığı, Sigortalı veya Bağ-Kurlu değilse) bir dilekçe ile birlikte doldurduğunuz Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formu ve Aile Yardımı Bildirimi Formunu ve eşinize ait nüfus Cüzdanı fotokopisini ekleyerek Görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız halinde faydalanabilir.

Eşinizin işinden ayrıldığına dair bir SGK? dan alınacak Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/1-c kapsamındaki sigortalı için), yazacağınız dilekçenize ekleyerek Aile Yardım Bildirim Formu ve Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formunu doldurup görev yaptığınız birim yetkilisine başvurmanız gerekmektedir.

Eşi doğum yapan memura isteği üzerine 10 gün babalık izni (doğum olayının belgelenmesi koşulu ile) verilir.

Aşağıdaki linkte belirtilen formları hazırlayarak çalıştığınız birimin özlük işlerine müracat etmeniz gerekmektedir. Emeklilil formalarına ulaşmak için Tıklayınız

Kimlik yenileme işlemi için kullanacağınız bağlantı için tıklayınız
Diğer sorularınız için irtibat numarası 0(462) 377 37 98

Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi saatler arasında ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır. [6111 sayılı kanun, madde 106]
Süt izninin, kadın memurun çocuğunu emzirmesi için günlük olarak kullandırılması gereken bir izin hakkı olması sebebiyle bu iznin birleştirilerek sonraki günlerde kullandırılmasına imkân bulunmamaktadır.

Ölüm izni 7 gündür. Memurun eşi, çocukları, annesi, babası veya kardeşinin ölümü halinde,  ayrıca eşinin ana, baba veya kardeşinin ölümü hallerinde memura 7 gün izin verilir.

Tüm ücretsiz izin dönüşlerinde (Askerlik, doğum, 39. md. görevlendirilmesi vb.) görev yaptığınız birime giderek göreve başlamayı istediğiniz dilekçenizi veriniz. Bir hafta içerisinde Personel Dairesi Başkanlığıyla irtibata geçerek Sosyal Güvenlik Kurumuna İşe Giriş Bildirgenizin yapılıp yapılmadığını kontrol ettiriniz. Aksi taktirde yaşanacak gecikmelerden Başkanlığımız sorumlu olmayacaktır.

Erasmus'un da dahil olduğu Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarının uygulanması kısa adı Ulusal Ajans olan http://www.ua.gov.tr Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. Bu konuyla ilgili her türlü soru, sorun ve öneriyi kendilerine iletebilirsiniz.